Dzięki, no ale wiadomo, skoro przyszedłem polecić swój "wirtualny zakątek" to nie szukam żadnego innego. ;) Nie dałbym rady pogodzić szlakowego RP z czymś innym, za rzadko siedzę na kompie.Moja grupa grywa regularne, standardowe sesje online (= komunikator głosowy + wirtualny stół). Różne systemy osadzone w uniwersum Star Wars nie są nam obce i co jakiś czas wracamy do tego tematu. Jeśli jesteś zainteresowany grą w RPG lub planszówki online zapraszam, możesz dołączyć do nas na blogu i TS z podpisu.
Nie wiem, jak ten temat zostanie przyjęty, ale postanowiłem zaryzykować. :) Widzę tutaj wiele osób grających RP i to na bardzo różną skalę, więc... Być może zaciekawi was organizacja, w której gram sam.Jak wygląda mniej więcej proces tej nauki w Szlakiem Jedi? Z tego co wiem, to Jedi Academy ma dość lipny system walki. Raczej łatwy do opanowania i po prostu nazbyt banalny. I chciałbym się dowiedzieć też ile trwa całe takie szkolenie. I czy można grać tylko Jedi? Nie mówię że chciałbym np. grać czymś skrajnym pokroju Mrocznego Jedi - ale jacyś najemnicy albo pospolici mieszkańcy galaktyki?
Zrobiłem konto właśnie w tym celu - jestem członkiem istniejącej od ponad dwóch lat organizacji roleplayingowej działającej na starej grze, Jedi Academy (a w praktyce od ponad siedmiu, po prostu dwa lata temu zmieniono szyld). Ja kiedyś często i gęsto bawiłem się w grę D&D na żywo, zanim wszedłem do tej organizacji... No i tak się skończyło, że po 1,5 roku pobytu tam sam polecam ją innym.
Szlaki nie mają niczego wspólnego z tym, z czym zwykle kojarzy się RP przez grę komputerową, gdzie zwykle po prostu gra się w grę PC dla gry PC, bawi mechanizmami i dodaje do tego opisy w tle. Gramy zupełnie własną historię, na bazie własnego systemu RPG dostosowanego dla platformy. Wszystko toczy się jak PBF na żywo, gra służy za uniwersalną platformę uzupełnianą książkową narracją, na poziomie który w niczym (i ręczę za to własnym łbem) nie odbiega od dobrej literatury. Gra pozbawiona umowności, gdzie odgrywane jest wszystko i wszystko zależy tylko od gracza. Nie ma tu "Próbuję przekonać tego pijaka do zostawienia mnie w spokoju, używam Charyzmy plus trzy". Wszystko zależy od Twoich słów, Twoich pomysłów, wszystko dzieje się w pełni na żywo. Szermierki uczysz się tak samo, poprzez grę, pod okiem trenera, w pełnym klimacie, uczysz się właściwie sterować mieczem, prowadzić cięcia tak sprawnie, aby w przyszłości łatwiej poruszać się po terenie. Uczysz się wszystkiego sam, razem ze swoją postacią, prowadzisz jej każdy ruch własnymi rękami.
Fabuła jest ogromna, misji, wypraw, różnych zdarzeń, można odliczyć minimalnie setkę na rok. Setkę pełnoprawnych wydarzeń, wyzwan, zajęć. Wszystko dzieje się całkowicie otwarcie. Jak mówi nasz główny MG: "RP żyje swoim własnym życiem i wewnętrznymi, nienaruszonymi prawami, naturalnym tokiem". Trzeba w to wliczyć tak samo zależne od nas losy całkowicie wszystkiego. Wliczamy w to problemy z wsparciem armii dla Jedi w kryzysowej misji z powodu Padawanów, którzy obrazili kiedyś wojskowego dowódcę, z efektami po paru miesiącach... Rozpoczęcie całej nowej kampanii przez to, że jeden z Adeptów dał się zwieść duchowi... I wielu innych. ;)
Mógłbym tak opowiadać i opowiadać. Dla kogo według mnie to się nadaje? Dla tych, którzy lubią pisać, dla których klucz jakości to wielowymiarowe, rzeczywiste, żywe postacie, w których wszystkich słowach można doszukać się źródła poszczególnych poglądów. Dla tych, którzy cenią sobie coś żywego, ogromnego, z gigantyczną historią, gdzie godzinami pomyślunku mogą sprawić, że postać przeznaczona na śmierć ocaleje, wbrew wszelkim pomysłom zdumionego MG, albo że nagle Jedi popadną w konflikt z władzą przez kilka głupich słów w porcie lotniczym.
Przede wszystkim zapraszam, żeby mnie pytać, opowiem bardzo chętnie wszystko, ale na pewno czym naprawdę są Szlaki lepiej opisano tutaj: http://forum.szlakiem-jedi.pl/onas.php