Nuda:/

Dział z szeroko rozumianymi grami RPG

Moderatorzy:Avalanche, Elmo

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Nuda:/

Post autor: vendetta_222 » 2008-11-17, 00:11

Ostatnio na sesji padlo stwierdzenie ze niekture systemy sie juz przejadly...wiec pytam co byscie proponowali dla mojej ekipy?
Dodam ze grywalismy w wampira, mroczne wieki, cyberpunk, mlotek1i2ed,starwarsy gasnace słońca..
Wszelkie fantasy odpada raczej w przedbiegach bo nieprzepadaja za elfami i krasami:/ co byscie proponowali dla takiej druzyny?

Forvald
Arystokrata
Posty:1864
Rejestracja:2008-06-14, 01:58
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Forvald » 2008-11-17, 00:15

7th sea :)

Awatar użytkownika
Adam
Ohydny Spamer !
Posty:5794
Rejestracja:2008-06-03, 01:03
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Adam » 2008-11-17, 00:23

Cztery systemy - w skrócie, w pełni ich nie oddającym.

Deadlands - konwencja ,,dziwny dziki zachód'' z dużą domieszką grozy oraz specyficzny system magii karcianej, mocy duchownych, szalonych naukowców. Świat, który stoi w przede dniu katastrofy. Gromadzi się ciemność, jedynie garstka ludzi ma mgliste pojęcie. Bitwa pod Gettysburgiem została nie rozstrzygnięta. Jest rok 1877 wojna secesyjna trwa nadal. Istnieją państwa indiańskie.

Legenda pięciu kręgów - świat przypomina w dużym stopniu połączenie średniowiecznej Japonii z Chinami (one są w mniejszym stopniu). Ogromny nacisk postawiony na dramatyzm życia samuraja. Oczywiście istnieje magia. Intrygi i wojny między klanami oraz wielkie zagrożenie rosnących w siłę za wielkim murem sił zła.


7 th sea - piraci z karaibów, karmazynowy pirat, trzej muszkieterowie, legenda o nibelungach, Zorro, intrygi włoskich miast - państw, w jednym. System oparty o konwencje płaszcza i szpady. Postacie graczy mają ogromne możliwości - już na samym początku nazywają się Hero. Nastawiony na śmieszne dialogi, bujanie na kandelabrach, zeskakiwanie z wysokości kilku pięter na grzbiet rumaka system.


Shadowrun - cyberpunk z magią, smokami, elfami.
,,Raashtram lasów czar ma taką moc,
że wrócić chcesz, wrócić chcesz,
znów wędrować wśród nich''.

Awatar użytkownika
Major
Osadnik
Posty:319
Rejestracja:2008-10-22, 09:15
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Major » 2008-11-17, 08:27

Ja mam nastepny.
Paranoja XP
Orwell do kwadratu, wszystko dzieje się w kompleksie sterowanym przez komputer. Gracze inwigilują siebie i sami ciagle sa inwigilowani, system raczej dla doswiadocznych graczy. Gracze nie tylko musza myslec o zakonczeniu zadania ale ciagle knuć wobec swoich towarzyszy i jednoczesnie samemu prowadzić kontrwywiad. Stąd nazwa systemu, paranoja.


Toon - w skrócie grasz kreskówka w świecie hmmmm.... kreskówek

Awatar użytkownika
Drapiąca
Osadnik
Posty:335
Rejestracja:2008-06-03, 08:31
Lokalizacja:...kolwiek

Post autor: Drapiąca » 2008-11-17, 09:42

A inne systemy Świata Mroku? Bo wspomniałeś tylko o Wampirze, a tam jeszcze czeka chociażby Wilkołag i Mag.
Jeśli i w to grywaliście, to sczerze polecę Demon:the Fallen - również jeden z WoDowych projektów White Wolfa, choć mało znany - a szkoda. W tym systemie gracze wcielają się w upadłych aniołów, którzy po wojnie anielskimi zastępami zostali strąceni do otchłani. W dzisiejszych czasach jednak w otchłani powstała wyrwa, którą pomniejsi aniołowie mogą przedostać się na ziemię i znaleźć schronienie w ludzkich ciałach.
System pozwala na wiele ciekawych rozwiązań; ma fajną fabułę, daje dostęp do dużego wachlarza mocy (naprawdę jest w czym wybierać), a podział na domy i frakcje może być źróodłem dla seji 'politycznych', a i może być wykorzystany do zrobienia zamieszania wśród samych graczy ;)
No i jak zwykle u White Wolfa, system ma cała masę dodatków.

Z innych systemów fajną odskoczną moze być Nigdziebądź, które powstało w oparciu o książkę Gaimana. Nie jestem pewna, ale wydaje mi sie, że to chyba jest system autorski.
MSZ daje do wykorzystania naprawdę barwny, ciekawy świat. Jeśli ktoś nie czytał, wytłumaczę pokrótce, że sednem gry jest fakt istnienia 'miast pod', pod dużymi aglomeracjami, co daje nam Londyn Pod, Paryż Pod, ba, jakby się któś uprał, to myślę że bez problemu kampanię moznaby wumieścić w Warszawie Pod ;) . W tym świecie nasze realia mieszają się z magicznym światem, który daje wrażenie świata fantasy zamieszkanego przez różne dziwne istoty, ale elfów i krasnoludów raczej tam nie spotkasz ;) Generalnie system jest określany jako urban fantasy.

Jakby co, jestem w posiadaniu wersji elektronicznych powyższych :)
Ostatnio zmieniony 2008-11-17, 10:10 przez Drapiąca, łącznie zmieniany 1 raz.
Come to the Dark Side - we have cookies!

Awatar użytkownika
Major
Osadnik
Posty:319
Rejestracja:2008-10-22, 09:15
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Major » 2008-11-17, 10:14

Zona a czemu nic nie mowisz ze mamy taki system na kompie. No żebym musiał dowiadywać sie takich rzeczy z forum:)

Awatar użytkownika
Drapiąca
Osadnik
Posty:335
Rejestracja:2008-06-03, 08:31
Lokalizacja:...kolwiek

Post autor: Drapiąca » 2008-11-17, 11:30

Kochanie nasz folder z erpegami zajmuje kilkadziesiat giga. Sam kiedyś mowiłeś że boisz się przez to przekopywać bo coś cię zje ;)
Ostatnio zmieniony 2008-11-17, 11:31 przez Drapiąca, łącznie zmieniany 1 raz.
Come to the Dark Side - we have cookies!

skobel
Arystokrata
Posty:1591
Rejestracja:2008-06-02, 22:15
Lokalizacja:Łódź

Post autor: skobel » 2008-11-17, 19:50

Wszystko racja, ale według mnie w ten sposób forumowicze podali w odpowiedzi swoje ulubione systemy, lub w te, z którymi wiążą sie miłe dla nich wspomienia- a to wcale nie jest gwarantem prenośnosci zabawy. Nie wierzę, że nie znając ekipy można dobrze doradzić w jakie systemy chcieliby grać.

Czytajac jednak odpowiedzi naszła mnie myśl, czy nie można by zrobić słownika gier RPG. Piszemy krótki opis systemu po czym zamieszczamy jego opis na stronce, czy forum- na przyszłość nikt nie bedzie miał problemu z przeglądem dostepnych tytułów RPGów. Dodtakowo można zrobić listę, kto w dany system grał, aby łatwo zasięgnać czyjejś opinii.

Proponuję zmieścić się w trzech akapitach:
<pierwszy> fluff- czyli smaczki i cechy charakterystyczne, okreslenie konwencji
<drugi> setting- czyli opis świata, miejsce postaci w grze, etc.
<trzeci> podręcznik- czy jasno napisany ile zwiera treści, na ile niezbędne są rozszerzenia, czy jest dostepny po polsku..

wersja maxi:
<czwarty> moja opinia i doswiadczenia z gry
ogólnie, 20-45 min roboty- zależy od talentu i znajomości świata, ci którzy zrobili opisy maja połowę roboty z głowy.

Co wy na to? Czy to ma sens? czy trzeba coś dodać? Zastanówcie sie też, na ile opisy maja być recenzjami, a na ile w miarę obiektywne? Czy opisy maja być komentowane lub ratowane? Do przemyślenia - ja czekam z niecierpliwością.
Ostatnio zmieniony 2008-11-17, 19:51 przez skobel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Major
Osadnik
Posty:319
Rejestracja:2008-10-22, 09:15
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Major » 2008-11-17, 20:19

Systemów jest jak mrówków i nie wiem czym to ma sie róznic od wiki

skobel
Arystokrata
Posty:1591
Rejestracja:2008-06-02, 22:15
Lokalizacja:Łódź

Post autor: skobel » 2008-11-17, 20:57

tym, ze będę mógł opublikowaźc test, za Twoją zgodą oczywiście. Poza tym na wiki nie dowiesz sie , kto z nas w co grał. Przyda sie jako wskazówka i wabik, dla rpgowców, pojutrze dostaniesz na mejla 57 powodów dla czego by tak i 2 dlaczego nie, ok?
Ostatnio zmieniony 2008-11-17, 20:58 przez skobel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Major
Osadnik
Posty:319
Rejestracja:2008-10-22, 09:15
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Major » 2008-11-17, 21:39

Dobrze ale, ma to być pisane timsem 12 ptk. Nazwy rozdziałów 15 ptk. Interlinia 1.5.
Całość ma zawierać wyraźnie oddzielone czesci wstępu, rozwiniecia i zakonczenia z własnymi wnioskami. Na końcu umieść bibliografię. Poczatek ma zawierac spis tresci.
Dodatkowo musisz zamiescic:
• Oświadczenie o samodzielności pisania pracy (należy dołączyć jako ostatnia strona w pracy + jedno luzem)
• zdjęcia 5 szt. Podpisane na odwrocie (format 4,5x6,5)
• kartę obiegową
• zaświadczenie o odbytych praktykach
Pozatym:
Przypisy: Zarówno dosłowne cytowanie, jak też powoływanie się na cudze myśli własnymi słowami musi być udokumentowane – w przeciwnym przypadku mamy do czynienia z plagiatem. Nie można dosłownie przepisywać całych partii cytowanych publikacji, należy pisać własnymi słowami starając się korzystać
z kilku pozycji traktujących o tym samym problemie. W przypadku powołania się po raz pierwszy na określoną publikację w odnośniku podajemy pełny jej opis bibliograficzny wraz z numerem strony, przy kolejnych powołaniach się na ta publikację obowiązuje forma skrócona.

Powodzenia

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-11-17, 21:55

ehhh ja np pracuje nad wlasnym jedno-dwu sesyjnym systemem dziejeacym sie w czasach terazniejszych np w lodzi jest to raczej bardzo mroczny dark horror..cos dla ludzi ktorzy lubia dobra mocna i trzymajaca w napieciu akcje:)

Awatar użytkownika
Qrchac
Wędrowiec
Posty:74
Rejestracja:2008-06-03, 14:03
Lokalizacja:z lasu
Kontakt:

Post autor: Qrchac » 2008-11-17, 23:35

jest to raczej bardzo mroczny dark horror.
W takim razie proponuje klasykę, czyli Zew Cthulhu - mrok i zuo w jednym, ogólnie horror rpg. Czasy w jakich dzieją się wydarzenia są całkiem dowolne. Ale nie wiem czy lubicie całkowity antyheroik, gdzie przeżywa 10% postaci, 20% umiera w męczarniach a reszta trafia na jakiś czas lub permanentnie do wariatkowa.

Jeśli nie lubią krasnali, elfów, itp to polecam Monastyr. System jest wymagający zarówno dla graczy jak i MG, nie ukrywam, ale jest to kawał solidnego mrocznego RPG w klimatach płaszcza i szpady. Gra się tylko ludźmi, szlachetnie urodzonymi w dodatku. Trochę więcej info tutaj i tutaj.

Dołączam się do polecenia Dead Lands i Shadowrun. Dorzucę jeszcze Alien RPG (chyba nie trzeba wyjaśniać ;-) )

Jak chcesz to mogę podrzucić Ci kilka pomysłów na storytelling w klimatach horroru. W sumie to (praktycznie) prawie gotowych scenariuszy.
Ostatnio zmieniony 2008-11-17, 23:40 przez Qrchac, łącznie zmieniany 1 raz.

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-11-17, 23:45

Chodzi oto ze gracze chcieli by zeby to niebyla wlasnie sieczka ze postac jest na 1-2 sesje a potem ginie(niestety czesto tak wlasnie sie dzieje umnie ostatnio zeby niebylo nie ja prowadze:P)chca rozwijac postac shadowrun odpada zastanawiam sie nad monastyrem wlasnie

co do tego mojego mrocznego dark horroru to jest to glownie oparte na narracji MG sa 3 cechy sila zrecznosc i pamiec oraz kilkanascie pyt dotyczacych gracza:D
a gra sie k10

Awatar użytkownika
Qrchac
Wędrowiec
Posty:74
Rejestracja:2008-06-03, 14:03
Lokalizacja:z lasu
Kontakt:

Post autor: Qrchac » 2008-11-17, 23:57

Monastyr polecam z całego serca, tylko niech MG nie wrzuca was od razu na front w Agarii albo intrygi dworskie (szczególnie w Cynazji :P ) a będzie dobrze. Tylko trzeba się do mechaniki przyzwyczaić.

Jeśli chodzi o ZC to tez można postacie prowadzić przez dużą nawet kampanię, byle pamiętać, że im więcej potworów wyskakuje z mroku tym większa szansa na śmierć lub utratę zmysłów. Jednak kultyści, magia itp sprawdza się świetnie w takich sesjach. Można też traktować ZC jako system na jednostrzałówki, przerywnik między lub w trakcie kampanii.

W narracji preferuje po prostu dobrze opisaną postać i ewentualnie tajne rzuty MG, działa świetnie.

ODPOWIEDZ