Sesja PBF Neuroshimy

PBCH, PBF, PBEM

Moderator:Avalanche

Awatar użytkownika
Gourry
Wędrowiec
Posty:57
Rejestracja:2011-11-08, 11:55
Lokalizacja:Łódź/Konin

Post autor: Gourry » 2011-12-12, 16:25

Ja również jestem za 1 i 2:) I nadal przystaję przy chociaż minimalnych rzutach kostką lubię ta losowość w końcu nawet spec może się pomylić. Co do świat Neuro znam tylko z opowieści znajomych po ich sesjach nigdy nie miałem okazji zagrać w Neuro na żywo ale podręcznik mam( nie przeczytany brak czasu na razie)

Verkall
Wędrowiec
Posty:99
Rejestracja:2010-04-11, 19:10
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Verkall » 2011-12-12, 19:39

Osobiście podoba mi się scenariusz 2 jednak mam małe ale, mianowicie mam dość sztywne jeśli chodzi o zasady odgrywania sesji. Dlatego nie podoba mi się pomysł by gracze kreowali świat

Awatar użytkownika
Avdima
Szlachcic
Posty:1084
Rejestracja:2009-05-24, 16:17
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Avdima » 2011-12-13, 14:28

Nie sprecyzowałem, chodziło nie o zupełnie swobodne kreowanie świata, a raczej o jego elementy.
Np. zamiast czekać, aż MG odpisze na pytanie "czy jest w tej wiosce owies", gracz by po prostu napisał w swoim poście coś jak "[...] po krótkich poszukiwaniach i kilku wskazówkach od miejscowych, Hance udało się znaleźć mobilny stragan z owsem. Ludzie mówili, że co tydzień przejeżdża tędy, handlując na dobrze znanym szlaku. Kiedy ta część misternego planu (kupno owsa) została dokonana, Hanka przeszła do trzeciego punktu, którym było [...]".

Moim zdaniem trochę kreatywności ze strony graczy nie zaszkodzi. To przyśpiesza sesję, kiedy nie trzeba czekać na niektóre szczegóły od MG.

Jeżeli jesteście przeciwni temu, piszcie.

Mechanika. Ja zgrzytam zębami na samą myśl o rzucaniu kostkami przez forum, ale niech będzie. Czy ktoś ma jakąś zaufaną stronę do wykonywania rzutów i wklejania wyników? Czy to będzie tutaj działało? Czy mam po prostu rzucać przed monitorem i wklejać wyniki (będę oszukiwał)?

Co do mechaniki jeszcze, to na razie wygląda to tak: nie ma cech, parametrów i takich tam bzdet, są wady i zalety, jak już wspomniałem. Testy to po prostu procentowa szansa na niepowodzenie.
Wygląda to tak:
1. Wy piszecie w swoim poście, co robicie, jak to robicie, podajecie swoje zalety, jeżeli chcecie.
2. W moim poście podaję wasze wady, jeżeli chcę, podaję przed czym tak naprawdę stajecie i czy wymagany jest rzut. Podaję poziom trudności w procentach bazowany na moim widzimisię. Podaję wam wynik sukcesu, porażki oraz spasowania.
3. W swoim poście wklejacie wynik rzutu ze stronki, takiej, co to będę mógł wasze wyniki sprawdzić, czy nie oszukujecie i np. nie rzuciliście czterdzieści razy, żeby wreszcie zdać.
Zależnie od tego, czy zdaliście czy nie, patrzycie na moje sugestie odnośnie sukcesu i porażki (np. sukces - pakujesz mu kulę prosto w łeb, porażka - on Cię postrzelił) i opisujecie, co się dzieje. W przypadku pasu, patrzycie oczywiście co napisałem przy pasowaniu.
Ważne! Nie wolno wam spasować po rzuceniu kostką. Ja to sprawdzę, czy rzucaliście :)

Przy opisywaniu wyniku, możecie:
- Zmniejszyć zakres sukcesu, np. zamiast walnąć mu kulę w łeb, możecie go po prostu postrzelić w nogę lub nawet spudłować, trafiając zaraz obok jego głowy, co i tak da mu sporo do myślenia.
- Zwiększyć zakres porażki, np. zamiast zostać postrzelonym, możecie wpakować siebie w śpiączkę, przestrzelić sobie kręgosłup czy nawet się zabić. Jak chcecie, nie będę narzekał.
- Możecie też zupełnie zrezygnować z rzutu i sprawdzić wynik, który mówi o porzuceniu testowania, np. (wymiękasz, odrzucasz broń i zdajesz się na łaskę wroga).

Co wy na to? Rozumiecie?

Kiedy powyższe rzeczy zostaną uzgodnione, to możemy przejść do następnej fazy, którą jest tworzenie postaci.

Na razie, swoją drogą, scenariusz numer dwa jest wybranym scenariuszem.

Awatar użytkownika
Gourry
Wędrowiec
Posty:57
Rejestracja:2011-11-08, 11:55
Lokalizacja:Łódź/Konin

Post autor: Gourry » 2011-12-13, 18:03

Chyba rozumiem o co Ci chodzi ale pewnie i tak wszystko w praniu wyjdzie.
A co do rzutów kostkami to chyba nie chcemy tu grać, żeby oszukiwać w końcu przez to gra straci swój urok. Można rzucać u siebie i podawać wynik no chyba ze ktoś naprawde zna jakąś strone.
Ostatnio zmieniony 2011-12-13, 18:21 przez Gourry, łącznie zmieniany 1 raz.

Verkall
Wędrowiec
Posty:99
Rejestracja:2010-04-11, 19:10
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Verkall » 2011-12-15, 14:54

Ja nie znam stronki żadnej za to mogę podesłać świetny symulator kości. A co do samych rzutów to tez uważam że oszustów nie uświadczymy na tym forum, ale mam jedną propozycje niech rzuty czyni MG (jest to osobiste przyzwyczajenie z innej gry via www) a wyniki podawał na końcu posta tak żebyśmy o wyniku naszych akcji dowiadywali się z opisu najpierw, myślę że wtedy jest ciekawiej. I na koniec, Advima skoro wolisz żeby gracze opisywali niektóre rzeczy to ok ale ja mam prośbę osobista, mi nie każ tego robić, bo nie chce przez [przypadek opisać za dużo i zepsuć innym grę (wszak jestem początkującym graczem). Aha moja luba się przyhaczy już z nią gadałem, dzisiaj założe jej konto (jednak wątpię by udzielała się na forum poza grą)

Awatar użytkownika
Gourry
Wędrowiec
Posty:57
Rejestracja:2011-11-08, 11:55
Lokalizacja:Łódź/Konin

Post autor: Gourry » 2011-12-15, 15:57

No właśnie dobrze zauważyłeś Verkall. Kiedy my będziemy opisywać możemy opisać ciut za dużo i trzeba będzie poprawiać :P

Awatar użytkownika
Avdima
Szlachcic
Posty:1084
Rejestracja:2009-05-24, 16:17
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Avdima » 2011-12-16, 15:07

Czy Rincewind żyje i ma sprawne palce, żeby wystukać odpowiedź odnośnie mojego postu?

Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Post autor: Rincewind1 » 2011-12-17, 00:37

żyje, żyje. Wrzucę narzędzie do rzucania koścmi do PBF jutro, jak odpocznę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Avdima
Szlachcic
Posty:1084
Rejestracja:2009-05-24, 16:17
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Avdima » 2011-12-22, 11:42

Ogólnie, kontynuacja wątku po nowym roku, jestem zajęty i nie mam weny na sklecenie czegoś na poziomie, żeby rozkręcić sesję.
Podsumowując, wybraliśmy scenariusz, gdzie gracze poszukują Atlantydy, będzie prosta mechanika procentowa, będą proste statystyki i wiele będzie zależało od historii postaci (mocno storytellingowo) i będziemy zabijać jakąkolwiek inwencję twórczą wśród graczy w zalążku (to był żarcik, żebyśmy się wszyscy trochę pośmiali, do nowego roku starczy).

Ja wstawię temat ze wstępem fabularnym do świata, sesji i opiszę, jak należy stworzyć postać. Znajomość świata podręcznikowego jest absolutnie niepotrzebna, wszystko co ważne, postaram się opisać w swoim poście (co nie zmienia faktu, że pomysłami i danymi z podręcznika jak najbardziej można się posilić i wzbogacić postać).

To będzie moja noworoczna obietnica, że ta sesja nie umrze z mojego powodu :)

Awatar użytkownika
Avdima
Szlachcic
Posty:1084
Rejestracja:2009-05-24, 16:17
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Avdima » 2012-01-06, 19:17

Ugh...

Nie obraźcie się, ale przekładam sesję na następny miesiąc.
Obiecuję wam, że gdzieś w pierwszym tygodniu lutego pojawi się temat sesji, wstęp, zasady tworzenia postaci i inne bajery.

Będą obrazki, warto czekać.

Awatar użytkownika
Gourry
Wędrowiec
Posty:57
Rejestracja:2011-11-08, 11:55
Lokalizacja:Łódź/Konin

Post autor: Gourry » 2012-01-06, 20:42

No trudno sie poczeka :p na pocieszenie bede miał na zywo neuroshime :D

Awatar użytkownika
Avdima
Szlachcic
Posty:1084
Rejestracja:2009-05-24, 16:17
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Avdima » 2012-01-29, 19:56

A, tak, właśnie, powstał post organizacyjny, na dniach powstanie post wprowadzający i otwierający temat na sesję.

ODPOWIEDZ