Sesja PBF Neuroshimy

PBCH, PBF, PBEM

Moderator:Avalanche

Verkall
Wędrowiec
Posty:99
Rejestracja:2010-04-11, 19:10
Lokalizacja:Łódź

Sesja PBF Neuroshimy

Post autor: Verkall » 2011-12-09, 23:18

Witam

Szukam chętnych do rozegrania cyklu sesji świata Neuroshimy tu na forum. Potrzeba graczy (myślę że max 2) jak i MG (gdyż sam tego nie poprowadzę). Co do scenariusza to myślę by wykorzystać jakąś gotowa kampanie których jest pełno w sieci. Aha na pytania czemu nie zrobić tego na żywo, odpowiem krótko nie mam czasu na wyrwanie 4h z dnia. a na forum zawsze mogę wejść by napisać posta. Chętni gracze jak i ewentualny MG niech zgłaszają się w tym temacie

Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Post autor: Rincewind1 » 2011-12-09, 23:58

Mógłbym zagrać, a nawet z chęcią.

Jakaś mechanika? Jeśli tak - to czy Neuroshimowa? (główny strach przed mechaniką walki).
Obrazek

Verkall
Wędrowiec
Posty:99
Rejestracja:2010-04-11, 19:10
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Verkall » 2011-12-10, 00:09

Ogólnie świat Neuroshimy jednak jeśli chodzi o mechanikę to jest mi to obojętne. Kiedyś grałem w sesje z uproszczona mechanika Neuro i daliśmy rade. Jednak zostawiam to przyszłemu MG. A zapomniałbym Możliwe że namówię dziewczynę by z nami zagrała jeśli się uda to po założeniu jej konta wpisałaby się w temat
Ostatnio zmieniony 2011-12-10, 00:10 przez Verkall, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Post autor: Rincewind1 » 2011-12-10, 00:52

Luz - masz mnie jako chętnego.
Obrazek

Awatar użytkownika
Avdima
Szlachcic
Posty:1084
Rejestracja:2009-05-24, 16:17
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Avdima » 2011-12-10, 08:30

Wiecie, że nawet mogę poprowadzić?

Od dłuższego czasu chciałbym zagrać w Neuroshimę, ale jeżeli spotykam się "na żywo", to ostatnim systemem o jakim myślę, by zagrać, jest Neuroshmira. Przez forum powinno być ciekawiej.

Sklecę jakąś prostą mechanikę, opartą o GUMSHOE (tak to się chyba nazywa), gdzie ma się pulę punktów w danych cechach i umiejętnościach, które to punkty inwestuje się, by wykonać jakieś zadanie. Wydaje się być idealne do sesji przez forum.

Co do graczy, jeżeli są już trzy osoby (Verkall i jego dziewczyna oraz Rince), to jeszcze z jedna osoba się przyda i można zacząć myśleć dalej.

Ostrzegam jednak, że "moja Neuroshima" odstaje od utartego, podręcznikowego schematu. Klimat jest poważniejszy i realistyczniejszy (również w tym, że nie trzeba pakować trzech kul w łeb przeciwnika, żeby go zabić).

Jeżeli chcecie ze mną grać, to poproszę jeszcze jedną informację: Verkallu, jak zaawansowanym graczem jest Twoja dziewoja? Czy grała już w systemy rpg, czy może jest jej to obce? Przyda się taka informacja do klecenia mechaniki, będzie po prostu odpowiednio przystępna.

Verkall
Wędrowiec
Posty:99
Rejestracja:2010-04-11, 19:10
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Verkall » 2011-12-10, 11:15

Z dziewoja na żywo graliśmy tylko dwa razy w Warhamera 2.0 i ja raz w Neuro jednak moja druga połówka szykowała się bardzo aktywnie do odegrania Neuro (czytanie podręcznika przeglądanie stron tematycznych itp) Poza tym mamy kilkuletnie doświadczenie w sesjach przez internet (graliśmy w sesyjna gre Kroniki Fallathanu gdzie właśnie prowadzi się sesje pisane)

Awatar użytkownika
Gourry
Wędrowiec
Posty:57
Rejestracja:2011-11-08, 11:55
Lokalizacja:Łódź/Konin

Post autor: Gourry » 2011-12-10, 18:22

A ja byłbym chętny na zagranie z wami. W rpg grałem tylko raz w Warhammera (zapewne był to ten stary bo było to z 8 lat temu) potem było D&D i parę różnych gier forumowych polegających na pisaniu i teraz prowadzę Zew Cthulhu. Na Neuroshimę miałem chęć ale nikt ze znajomych nie chciał się podjąć prowadzenia.

Awatar użytkownika
Avdima
Szlachcic
Posty:1084
Rejestracja:2009-05-24, 16:17
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Avdima » 2011-12-11, 21:34

No to teraz trzeba ustalić cztery rzeczy:

1. Czy i jaka ma być mechanika? Pełny, 100% storytelling? O rzutach kostkami możecie zapomnieć od razu, o mechanice Neuroshimy również. Nie chcę prowadzić sesji przez forum na mechanice Neuro (jest to raczej słaba i upierdliwa mechanika), ani nie chcę wprowadzać nadto skomplikowanej mechaniki do takiej rozgrywki (np. Neuro :p). Jeżeli ma być mechanika, to raczej nie losowa, a zależąca od decyzji graczy i mojej, np. Gumshoe, do tego w miarę prosta, żeby nie przeszkadzała w snuciu opowieści.

2. Jaki klimat? Luzacki, "pulpowy", realistyczny, smutny i przygnębiający, poważny, jajcarski itp?

3. Czy Rince gra?

4. Jak często posty? Co tydzień, kiedy kto napisze?
Ostatnio zmieniony 2011-12-11, 21:36 przez Avdima, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Post autor: Rincewind1 » 2011-12-11, 21:38

Jako że są już 3 osoby a miały być 2, to ja się usunę w cień ;).
Obrazek

Awatar użytkownika
Gourry
Wędrowiec
Posty:57
Rejestracja:2011-11-08, 11:55
Lokalizacja:Łódź/Konin

Post autor: Gourry » 2011-12-11, 22:02

1. Ja bym chciał jednak z mechaniką ale tak jak mówisz, żeby nie przeszkadzała w opowieści.
2.Ja bym był za połączeniem jajcarskiego ze smutnym i przygnębiającym ( taki czarny humor).
3.DUNNO (ale według posta powyżej chyba nie:P)
4.Ja mogę pisać co 2-3 dni czasami i częściej.

Awatar użytkownika
Avdima
Szlachcic
Posty:1084
Rejestracja:2009-05-24, 16:17
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Avdima » 2011-12-12, 01:17

Ty, Rince, ja mogę poprowadzić większej ilości osób, to jest sesja przez forum i nie ma znaczenia, ile ich będzie, tak na dobrą sprawę, bo nawet dziesiątkę luzem da się ogarnąć.
Żeby jednak postacie robiły coś konkretniejszego i miały większy wpływ na fabułę, czterech niech będzie limitem.
Verkall nie zgłosił sprzeciwu wobec mojego pomysłu na czterech graczy, więc nie migaj się :)

Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Post autor: Rincewind1 » 2011-12-12, 03:11

Ok to mogę grać ;p
Obrazek

Verkall
Wędrowiec
Posty:99
Rejestracja:2010-04-11, 19:10
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Verkall » 2011-12-12, 09:32

No dobra moja luba chce grać więc będzie 4 osoby (im więcej tym weselej). Co do mechaniki ja jednak wolałbym by było trochę rzutów kośćmi, ale nie będę się przy tym upierał. Co do klimatu osobiście wolałbym realistyczny świat Neuro. Jednak jestem otwarty.

Awatar użytkownika
Avdima
Szlachcic
Posty:1084
Rejestracja:2009-05-24, 16:17
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Avdima » 2011-12-12, 15:27

Hmm... sam sobie o tym pomyślałem i doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie minimum jeden post na tydzień, z możliwością przyśpieszenia, jeżeli wszyscy będą wyjątkowo aktywni.
Termin od poniedziałku do piątku na post, sobota i niedziela dla mnie na przetworzenie informacji i wstawienie posta. Poniedziałek kolejny, wy patrzycie post i odpisujecie.

Dlaczego tak "powoli"? Sam jestem przyzwyczajony do bardziej otwartych i rozbudowanych gier przez forum, nie zaś "zwyczajnych" sesji gdzie moje posty to będzie "Bartek i Kamil stoją za murkiem, Barbara ukrywa się za pniakiem, dwóch gangerów przebiegło pomiędzy ścianami, jeden zninął z pola widzenia. Co robicie?".
Raczej skłaniam się ku temu, żeby przede wszystkim, to gracze kreowali również świat gry w przyzwoitym stopniu dodając własne elementy, reakcje npc itp. Ja jestem dosyć otwarty na tego typu rzeczy i jeżeli gracze zachowają umiar i nie będą przewracali całego świata do góry nogami, nie będę się buntował.

Co do odpisywania, proponuję bardzo prostą sztuczkę. Po pierwsze, kto pierwszy, ten lepszy. Kto odpisał jako pierwszy, ten pierwszy deklaruje swoje akcje, czynności, snuje opowieść.
Po drugie, kto pisze dłuższego posta, niech wstawi swoją odpowiedź z krótkim tekstem typu "Work in progress" czy "Strefa budowy" i potem edytuje go już pełną wiadomością. To tak na wypadek, gdyby dwie osoby chciały coś napisać w podobnym czasie i żeby nie było nieporozumień i nieścisłości w zdarzeniach.

Klimat. Raczej nie będzie szału, realistyczny świat z odrobiną czarnego humoru, czyli jak żywa Neuroshima (może poza tym realizmem... khem... trzy naboje w łeb...). Spodziewajcie się, że jeżeli będziecie się udzielać w walce, to możecie dostać kulę czy zostać dźgniętym nożem czy gazrurką, a to boli i nie goi się w dwa dni.
Ogólnie wyznaję zasadę, że jeżeli gracze unikają zagrożenia, nic złego raczej ich nie spotka. To oznacza, że jeżeli całą strzelaninę (a że to świat Neuroshimy, za strzelaninę uznaje się, gdy przynajmniej jedna strona posiada broń palną i minimum jeden pocisk) przesiedzicie za zasłoną, nie wychylając ani razu łba, szansa na bycie ustrzelonym jest minimalna. Mogą was co najwyżej czekać przykre konsekwencje ze strony tych, którzy wygrali.
Jeżeli będziecie kombinować, ale nie przekombinowywać, to również szansa na ranę jest mniejsza, np. przebiegając przez pole kukurydzy, która sięga ponad waszą głowę i widać jedynie złudnicze falowanie w gąszczu roślin kiedy biegniecie wokół rywala.

Mechanika. Myślę cały czas i nie potrafię dojść do konsensusu. Do tego nie pomagacie mi :p
Ja proponuję coś, gdzie będą wymienione wasze mocne i słabe strony i na bazie tych cech, będziecie po prostu lepiej coś robili (np. wpisując obok czynności w nawiasie, że korzystacie z tej cechu).
Przykład: "[...] kiedy już jestem na wieżyczce, spokojnie rozkładam mój karabin i z niemal wrodzoną sprawnością wymierzam strzał w jeden z karabinów na metalowym cielsku maszyny Molocha (snajperstwo), niszcząc lufę (weteran walk z molochem)."
Jak widzicie, w przykładzie użyte zostały dwie cechy, postać wyraźnie wiedziała, co robi i jak się do tego zabrać. Dodatkowo, wasze karty postaci będę widział tylko ja, więc dodaje to takiego drobnego smaczku, że nie wiecie, dopóki ktoś się tym nie wykaże, jakie umiejętności posiadają wasi towarzysze.
Z wadami to ja będę je wklepywał do mojego postu, sami jednak również możecie tak coś opisać, że cecha do tego pasuje, ale wtedy, jako nagroda za uprzykrzanie sobie samemu życia, nie odkryję cechy.

Pasuje wam takie coś? Prostackie, wiem. Wszystko do uzgodnienia.

Teraz rzecz przykra, bo trzeba wybrać scenariusz. Ja zaprezentuję wam trzy, ale jeżeli chcecie, możecie zaproponować mi jakiś inny (to nie muszą być scenariusze z netu, to mogą być pomysły które wydają się wam fajne).

1. Federacja Appalachów buduje tory kolejowe dochodzące aż do Hegemoni. Widzicie problem? Tak, tym problemem jest Teksas, ich indiańce i kowboje, którzy mogą sobie nie życzyć pociągów przechodzących przez ich terytoria.
Gracza zostają wysłani w dyplomatycznej misji, żeby przekonać posiadaczy terytoriów na wyznaczonej trasie, aby przyzwolili na budowę.
Wymogi to minimum jedna postać od gadania i pochodząca z Federacji, reszta jak chce.

2. Atlantyda, sen wielu niespełnionych poszukiwaczy. Zatopiona pod wodą, kryjące tajemnice i sekrety starożytnej cywilizacji.
Nie, nie będzie o poszukiwaniu Atlantydy, ale za razem bardzo się z nim nie minie.
Podobno gdzieś na pustkowiach zbudowano miasto, które miało być mekką dla ludności zrujnowanego świata. Miało tam być wszystko, podobno ludzie żyli tam jak za czasów przed zagładą chemiczno-atomową sprezentowaną przez Molocha.
Jak się zapewne domyślacie, gracze właśnie tego miejsca poszukują, które to miejsce nazywane jest Atlantydą dwudziestego pierwszego wieku (lub też "Atlantis XXI").
Postacie dowolne, muszą być tylko na tyle szalone, żeby poszukiwać Atlantydy.

3. Gracze wcielają się grupę antyterrorystów z Nowego Jorku. Pilnują porządku, strzegą mieszkańców przed nikczemnymi ludźmi.
Coś się jednak stało, pewnego pięknego dnia, co zachwiało całą jednostką specjalną, jeżeli nie całym Nowym Jorkiem.
Opowieść o lojalności, oddaniu i walce o wyższe ideały.
Wymogi to oczywiście gracze pochodzący z Nowego Jorku i będący... uwaga... antyterrorystami.

4. To miejsce na Twoją reklamę.

Odnośnie kreowania postaci, szczegóły po wyborze scenariusza i mechaniki.

Tak na marginesie, jak dobrze znacie świat Neuro i panujący tam podział polityczny, jeżeli można to tak nazwać?

Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Post autor: Rincewind1 » 2011-12-12, 15:51

Głosuję na 1 albo 2.
Obrazek

ODPOWIEDZ