Hansa Teutonica

Dyskusje o grach planszowych, nowości, modyfikacje zasad.

Moderator:Avalanche

Awatar użytkownika
orions
Szlachcic
Posty:836
Rejestracja:2008-06-17, 19:19
Lokalizacja:Łódź

Hansa Teutonica

Post autor: orions » 2011-03-23, 20:13

Mieliśmy okazję wypróbować na ostatnich zebraniach nowy tytuł - Hansa Teutonica. Gra jest czystą kwintesencją gatunku eurogier - posiada całkiem solidną mechanikę (chociaż wcale nie jest ona skomplikowana) oraz fluff, który absolutnie nikogo nie obchodzi.

O co biega? Ano o to, że jako kupcy zrzeszeni w Lidze Hanzeatyckiej, gracze starają się rozbudować swoje imperia handlowe poprzez umieszczanie kantorów w miastach hanzy oraz opanowywanie szlaków handlowych między tymi miastami. To była wersja fluffowa. Wersja realna - gracze ustawiają lub przemieszczają kostki po planszy, czasami przy okazji rozwijając swoje "skille". Można też wypychać kostki przeciwnika. Są jeszcze żetony bonusowe, które pozwalają wykonać akcje specjalne... i to by była cała gra.

Z powyższych zdań może się Wam wydać, że gra mi nie podeszła. Nic bardziej mylnego. Gra jest według mnie świetna - łączy całkiem prostą mechanikę z bardzo rozbudowanymi możliwościami gry, wybierania różnych strategii, różnorodnymi metodami zdobywania PZów... a do tego ma bardzo fajnie zrobioną interakcję. Do tego gra się szybko - gra na dwie osoby to 30-40 minut, na pięć osób to max 70-80. Polecam z czystym sumieniem.

Awatar użytkownika
kaimada
Szlachcic
Posty:1418
Rejestracja:2009-11-24, 21:14
Lokalizacja:ten fenomen?

Post autor: kaimada » 2011-03-23, 20:38

Nie ma fluffu :cry:
"You'd shoot a man in the back?"
"Well, it's the safest way, isn't it?"

“Co powiedział Xerxes do Leonidasa? - Pan tu nie stał!”

Awatar użytkownika
GoodNecromancer
Przewodniczący SMF
Posty:1290
Rejestracja:2009-01-31, 20:35
Lokalizacja:Łódź

Post autor: GoodNecromancer » 2011-03-24, 13:24

Wydawało mi się też, że w instrukcji do gry nie wszystkie okrągłe żetony były opisane (choć może nie do końca uważnie ją przejrzałem). Wiem, że z rysunku na żetonie jego funkcja powinna wynikać, ale wolałbym dokładnie opisy żeton po żetonie.
Może i fluffu gra nie ma, ale koncept jkowyś ma, tzn. jeszcze w nią chętnie zagram (może w tydzień po Pyrkonie), coby w pełni przetestować możliwe warianty rozgrywki.
Ostatnio zmieniony 2011-03-24, 13:25 przez GoodNecromancer, łącznie zmieniany 1 raz.
Necro
aka
Good Necromancer

Awatar użytkownika
orions
Szlachcic
Posty:836
Rejestracja:2008-06-17, 19:19
Lokalizacja:Łódź

Post autor: orions » 2011-03-24, 17:03

Hm, ja kojarzę wszystkie opisy żetonów. A że fluffu brak? Ostrzegałem Fakt faktem, że IMO gra się broni nawet bez fluffu.

ODPOWIEDZ