Warhammer, pytanie o podstawy zasad i kostkologii
Moderator:Avalanche
Warhammer, pytanie o podstawy zasad i kostkologii
Hej,
programuję sobie małe aplikacje na iPhone. Już mam zestaw kości do WoD, do ogólnych RPG i takie tam, pomyślałem zrobić aplikacje do bitewniaka Warhammera. Problem w tym że w zasadach nie widzę jakiejś sekcji która czysto opisuje co i jak w tym systemie się rzuca. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć pokrótce jakich kości i w jakich ilościach używa się w tej grze, a w szczególności te kostki nietypowe (2-10 i wykrzyknik, 5-25 i wykrzyknik, cztery strzałki i dwa celowniki).
Z góry dzięki.
programuję sobie małe aplikacje na iPhone. Już mam zestaw kości do WoD, do ogólnych RPG i takie tam, pomyślałem zrobić aplikacje do bitewniaka Warhammera. Problem w tym że w zasadach nie widzę jakiejś sekcji która czysto opisuje co i jak w tym systemie się rzuca. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć pokrótce jakich kości i w jakich ilościach używa się w tej grze, a w szczególności te kostki nietypowe (2-10 i wykrzyknik, 5-25 i wykrzyknik, cztery strzałki i dwa celowniki).
Z góry dzięki.
- Święty Jerzy
- Wędrowiec
- Posty:101
- Rejestracja:2008-09-22, 20:21
- Lokalizacja:Łódź
W większości znanych mi systemów używa się kości k6. Różnią się tylko symbolami element losowy jest ten sam. Kości ze strzałkami nie da się łatwo zastąpić bo to gdzie wskazuje strzałka po upadku kości jest najważniejsze )choć zawsze można rzucać iPhonem;) ).
Apel ode mnie: Nie rób tego to herezja!! Dla mnie i dla wielu graczy rzucanie kośćmi to rytuał. Jeśli kiedyś zobaczę gościa,który na bitwie wyciąga komórkę i mi losuje wyniki zamiast kośćmi rzucić to zabiorę swoje figurki i odejdę bez słowa...
Apel ode mnie: Nie rób tego to herezja!! Dla mnie i dla wielu graczy rzucanie kośćmi to rytuał. Jeśli kiedyś zobaczę gościa,który na bitwie wyciąga komórkę i mi losuje wyniki zamiast kośćmi rzucić to zabiorę swoje figurki i odejdę bez słowa...
In the name of the Emperor I order you to die!!!
- Święty Jerzy
- Wędrowiec
- Posty:101
- Rejestracja:2008-09-22, 20:21
- Lokalizacja:Łódź
- Święty Jerzy
- Wędrowiec
- Posty:101
- Rejestracja:2008-09-22, 20:21
- Lokalizacja:Łódź
Turlać kostkami w iPhonie? Niedlugo spróbujesz zaprosić panienkę na kolacje, a ona podziękuje tłumacząc, że ładuje się wtyczką USB
Tak, ja też dołączam się do dziadów leśnych. Jestem za tradycyjnymi kostkami
Niemniej, pomysł ciekawy!
Tak, ja też dołączam się do dziadów leśnych. Jestem za tradycyjnymi kostkami
Niemniej, pomysł ciekawy!
Ostatnio zmieniony 2011-03-02, 22:19 przez Ziele, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej, ten topic nie po to powstał. Piotrek zamierza napisać aplikację na telefon i prosił o pomoc - być może znajdą się tacy, którym takie rozwiązania sprawdzi się lepiej niż tradycyjne kostki. Inna rzecz, Piachu, to fakt, że trudno będzie Ci stworzyć użyteczne narzędzie.
Podobna aplikacja powstała na androida:
http://www.androidzoom.com/android_appl ... _knnp.html
Nie jestem battlowcem, ale postaram Cię nakierować, co do użycia tych dziwnych kostek:
Opisane przez Ciebie akcesoria to artillery dice/ artillery dice w cm? i scatter dice.
Artylery Dice służy do wyznaczania odległości rozstrzału (dewiacji)- odległości na jaką pocisk jest znoszony(czasami ma inne bardziej szczegółowe zastosowanie). Wynik z wykrzyknikiem określa się zwykle jako "misfire"- stało się coś złego. Co, to takiego wyznaczy zwykle rzut w osobnej tabeli: niewypał, zacięcie pocisku, zniszczenie działa.
Scatter dice Scatter dice określa zwykle kierunek tego rozrzutu (strzałka) lub trafienie bezpośrednio w cel (celownik: zwany "hit"). No i tu jest pies pogrzebany rzuciwszy kostką przedłużenie strzałki wskazuje na stole bezsprzeczny kierunek. Istotny jest nie tylko rysunek na górnej ściance, ale także jego orientacja względem stołu i poszczególnych elementów. Komórką można kręcić, a jeśli system żyro jest czuły nawet zmieniać rezultat. Niby można się umówić, która krawędź aparatu odpowiada stronie stołu, ale kostką da sie rzucić tak blisko celu, jak to tylko możliwe ułatwiając wyznaczenie właściwego miejsca.
Powyższe zasady zmieniają się w zależności od gry i używanych modeli. Niektóre efekty (np. zdolności fanatyków, czy czary) mogą wywoływać rzuty tymi kośćmi w różnych kombinacjach i sekwencjach.
Jeżeli coś pokręciłem- poprawcie.
Podobna aplikacja powstała na androida:
http://www.androidzoom.com/android_appl ... _knnp.html
Nie jestem battlowcem, ale postaram Cię nakierować, co do użycia tych dziwnych kostek:
Opisane przez Ciebie akcesoria to artillery dice/ artillery dice w cm? i scatter dice.
Artylery Dice służy do wyznaczania odległości rozstrzału (dewiacji)- odległości na jaką pocisk jest znoszony(czasami ma inne bardziej szczegółowe zastosowanie). Wynik z wykrzyknikiem określa się zwykle jako "misfire"- stało się coś złego. Co, to takiego wyznaczy zwykle rzut w osobnej tabeli: niewypał, zacięcie pocisku, zniszczenie działa.
Scatter dice Scatter dice określa zwykle kierunek tego rozrzutu (strzałka) lub trafienie bezpośrednio w cel (celownik: zwany "hit"). No i tu jest pies pogrzebany rzuciwszy kostką przedłużenie strzałki wskazuje na stole bezsprzeczny kierunek. Istotny jest nie tylko rysunek na górnej ściance, ale także jego orientacja względem stołu i poszczególnych elementów. Komórką można kręcić, a jeśli system żyro jest czuły nawet zmieniać rezultat. Niby można się umówić, która krawędź aparatu odpowiada stronie stołu, ale kostką da sie rzucić tak blisko celu, jak to tylko możliwe ułatwiając wyznaczenie właściwego miejsca.
Powyższe zasady zmieniają się w zależności od gry i używanych modeli. Niektóre efekty (np. zdolności fanatyków, czy czary) mogą wywoływać rzuty tymi kośćmi w różnych kombinacjach i sekwencjach.
Jeżeli coś pokręciłem- poprawcie.
Ostatnio zmieniony 2011-03-03, 00:03 przez skobel, łącznie zmieniany 1 raz.