Autorski system bitewny w realiach sredniowiecza

Chetnie wysłucham opini i chetnie przyjme pomoc przy twozeniu autorskiego systemu bitewnego

Moderator:Avalanche

Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Post autor: Rincewind1 » 2008-10-14, 10:27

Tak, to też jest w sumie racja, poza tym ryzyko że zbroja by w pełni obroniła.
Obrazek

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-14, 12:59

nom ale poto byla wlasnie to wlasnie walka wrecz w sredniowieczu:)trzeba poprostu dobrze trafic:) czasem raz a czasem tluc sie ile wlezie:)

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-14, 14:41

Oki mamy juz pierwsze ustalenia:
1 figurka jeden gosc
walka: porownanie ww rzut k6 na trafienie potem sila+broń-zbroja-wytrzymalosc (narazie zostawiamy wytrzymalosc)
strzelanie: rzut na trafienie k6 potem sila broni-zbroja-wytrzymalosc(patrzec wyrzej w nawiasie)
rozne opcje strzelania
laczenie roznych oddzialow w 1 formacje
zasady formacji ich zmiany i rola dowodcy
zaawansowane zasady strzelania i walki
wplyw zmeczenia na walke
to narazie tyle jesli ktos ma jakies pytania lub pomysly zapraszam do wypowiedzenia sie

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-14, 22:11

ktos chcialby cos od siebie dorzucic?

Awatar użytkownika
Tjal
Arystokrata
Posty:1813
Rejestracja:2008-06-02, 21:54
Lokalizacja:Uć znowu

Post autor: Tjal » 2008-10-15, 11:01

Trudno coś powiedzieć, pogadamy po prezentacji sobotniej, jak zobaczymy zasady w praniu, mam nadzieje ze w kilka tygodni uda się z tego wyklarować coś naprawdę ciekawego :-)
Kiedy patrzysz w otchłań, pamiętaj że otchłań może się czuć nieswojo

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-15, 12:33

oki moze napisze tak: co byscie chcieli by sie tam znalazlo:)

Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Post autor: Rincewind1 » 2008-10-15, 15:24

I nie, nie będzie gumisoku :p
Obrazek

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-17, 21:42

jutro prezentacja naszego systemu:)
w programie walka wrecz strzelanie
rodzaje formacji i zasady dowodzenia:)

Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Post autor: Rincewind1 » 2008-10-19, 13:58

Jutro znaczy się na następnym zebraniu
Obrazek

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-19, 14:41

no niestety z powodu braku czasu oraz przyjec do smerfa prezentacja naszego systemu zostala przesunieta na sobote 26.10.08

Awatar użytkownika
Tjal
Arystokrata
Posty:1813
Rejestracja:2008-06-02, 21:54
Lokalizacja:Uć znowu

Post autor: Tjal » 2008-10-19, 22:30

C się odwlecze to nie uciecze :-) , ciśnij mi vendetta na maila to co pokazywałeś mi na zebraniu, a czego nie zdążyłem przeczytać przez ogólny nadmiar rozrywek ;-)
Kiedy patrzysz w otchłań, pamiętaj że otchłań może się czuć nieswojo

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-19, 23:58

Ciekawostka dla ciekawych ludzi:
niebedzie unas jak w battlu podzialu na jednostki typu miecznicy bowmeni itp
najpierw najmujecie goscia i wyposazacie go:)
oczywiscie bron:
miecze topory piki wlocznie halabardy bron chlopska korbacze bron2r kopie oszczepy luki kusze hakownice
4rodzaje zbroi: lekka srednia ciezka i ost czyli tylko dla jazdy ciezka zbroja dla konia
do wyboru sa tez tarcze zwykle i paweze:)

i garsc zasad do waszej oceny zapraszam:)

1.Walka:
rozliczanie walki
oddzial który zabil więcej jednostek przeciwnika w poprzedniej rundzie rzuca pierwszy.
rzut na ww potem obrazenia k6+sila-wytrzymalosc-zbroja
szarzujacy atakuje pierwszy
pierwszy szereg szarzy ma 1 dodatkowy atak w 1 rundzie walki
rzut na trafien wg wfb
piechota szarzowana przez jazde (oprócz lekkiej)musi wykonac test morale)

2.Strzelanie
deklaracja strzelajacych
można strzelac do walczacych 1,2,3 swoj 4,5,6 wrog
rzut na trafienie wg wfb
obrazenia:
k6+seb-wytrzymalosc-zbroja
trafienie do celu z pawezami rzuca się zawsze na US=1
strzelanie zza pawerza -1 do us
jeśli oddzial strzelajacy znajduje się mniej niż 1cal od swojego oddzialu kusze niemoga strzelac chyba ze są w 2 szeregu, a luki niemoga strzelac na zasieg 0-5cali
strelanie na srednim i dalekim zasiegu do pojedynczego modelu -1
strz daleki -1
sredni 0
bliski +1

3.Ruch
lekka jazda ruch 8cali
jazda bez bardingu w plytowych 7
w plytowych z bardingiem 6cali

piechota 4cale
piechota w plytowej zbroi z tarcza 3cale
jednostka z pawezem -1cal
jednostka z pawezem niemoze szarzowac
jazda niemoze mieć pawezy

oddzial który szarzowal i niedoszedl dostaje kare ze zmeczenia -1do wszystkich statystym prosz zw.

4.kolejnosc w turze:
zbieranie
Ruch
strzelanie
walka

5.dowodcy
kazdy dowodca ma podstawowy zestaw rozkazow:ruch szarza strzelanie zbieranie reforma formacji
jeśli oddzial jest w zasiegu dowodzenia dowodcy wszelkie testy morale wykonuje na jego morale
ruch i strzał(na polowe ruchu zaokraglone w góre)

sierzant:zpr 5cali zasieg

kapitan:zpr 7cali zasieg 1 specjalna formacja znana motywacja

pulkownik:zpr10cali zasieg 2specjalne formacje znane motywacja+1 first strike

general:zpr zpr 12cali zasieg 3specjalne formacje znane motywacja+2 first strike +1ww

6.formacje

skirmish(oddzialy w formacji licza się jako pojedyncze cele)

lanca(tylko jazda) atakuja 2pierwsze linie(tylko 1rundzie walki)+boki formacji oprócz srodka

kolumna ida szybciej o1cal max 2w pierwszym szeregu

jez można atakowac jednostyki przeciwnika po przekatnej ruch -1

czworobok nie dziala flankowanie,niemozna się ruszac

mur +1do pancerza ruch zmiejszony o polowe zaokraglajac w dół niedziala jeśli zaataqkowany z flanki

szyk strzelecki 2szereg nieotrzymuje minusow za strzelanie przez szeregi,dalsze mają normalne minusy

szeregi zwykla formacja (od 2 do 4 szeregow)

formacja szwajcarska(tylko piechota) walczyc może 3 szereg z bronia drzewcowa polowa ruchu conajmiej 3 szereg musi mieć piki

7.statystyki:

podzial:

chlop
ww us s wt m zw
2 2 3 3 4 1

zolnierz
ww us s wt m zw
2/3* 3 3 5 1

veteran
ww us s wt m zw
3/4* 4 4 7 2

sierzant:
ww us s wt m zw
3 3 3 3 6 1

kapitan
ww us s wt m zw
3/4* 4 4 8 2

pulkownik
ww us s wt m zw
4 4 4 4 9 2
general
ww us s wt m zw
5 4 4 4 10 2
Ostatnio zmieniony 2008-10-20, 00:05 przez vendetta_222, łącznie zmieniany 1 raz.

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-20, 16:35

zapraszam do komentowania!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Post autor: Rincewind1 » 2008-10-20, 17:30

Łoć lepiej nie bo nas pojadą że wióry polecą :D
Obrazek

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-20, 18:11

hehe oto chodzi przynajmiej bedziemy wiedzieli co zmienic:)

ODPOWIEDZ