Kampania WFB - propozycje zmian zasad
Moderator:Avalanche
- Rincewind1
- Szlachcic
- Posty:1318
- Rejestracja:2008-09-28, 14:46
- Lokalizacja:Piekarnia
- Kontakt:
Okay, bez problemu.
Edyta: D'oh, ostro zebrała w ogony konnica bretońska :D
Edyta: D'oh, ostro zebrała w ogony konnica bretońska :D
Ostatnio zmieniony 2008-11-26, 19:55 przez Rincewind1, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej mysie pysie! Odświeżam temat na poczet następnej kampanii (z wykorzystaniem Parabellum mam nadzieje). Mam właśnie w ręku nowy White Dwarf i tam panowie z GW coś bardzo przydatnego umieścili. Chodzi o rozwój bohaterów w kampanii do Mighty Empires (czyli do słabszej wersji Parabellum;p)
Oczywiście wezmę ten nr ze sobą w sobotę ale przytoczę wam tu w skrócie zasady rozwoju bohaterów i w ogóle bohaterów w kampanii:
Przede wszystkim wybór bohaterów. Zaczynamy od stworzenia gruby herosów, którymi będziemy kierować podczas kampanii. Ilość można omówić przed kampanią oczywiście. Każdy dostaje imię, ekwipunek i wierzchowca oraz magiczne itemy. I tu pierwsze UWAGA! Ten zestaw pozostaje z nimi do końca kampanii! Wystawiając herosa wystawiamy go z dokładnie takim zestawem jak ten początkowy (zupełnie jakby był nazwańcem).
Podczas gry chłopaki i dziewczyny dostają tak zwane CHARACTER POINTY za dokonanie różnych fajnych rzeczy: Zabicie wrogiego hero lub potwora; zwycięstwo w pojedynku; rzucenie czaru z IF; przetrwanie bitwy bez zadrapania i nie uciekanie na jej końcu.
Ale żeby nie było za różowo to można też te punkty stracić za: deklarację ucieczki jako reakcję na szarżę-raz na bitwę(poza gobami i skavami); miscast; "śmierć" w bitwie lub ucieczka za krawędź.
Za każde 5 pts można sobie zrobić rzut na odpowiedniej tabelce w której możemy dostać: magic item (do 25pts za darmo i oprócz limitu)-33%; +1 do statystyki (wszystko losowane-nie można wybierać); legendarną zdolność-całkiem fajne ale nie przegięte rzeczy-25%.
Przy każdym rzucie hero może sobie dokupić innego wierzchowca lub zrezygnować z tego, którego miał. TYLKO przy rzucie!
ŚMIERĆ:
Jeśli jakiś kolo padnie to rzucamy k6 (dodajemy 1 jeśli wygraliśmy bitwę)
1. Śmierć-mówi samo za siebie (zauważcie,że zwycięzca nie ma szans na stratę bohatera!)
2. Poważna rana- opuszcza dwie bitwy i -1 Toughnes i -1 Wound do końca kampanii!
3. Powolne leczenie - opuszcza jedną bitwę
4+ Pełne wyleczenie- Do boju!!!
Wszystkie rany można jeszcze jakimś magiem (o ile mamy czarującego w drużynie herosów) wyleczyć: po każdej bitwie w której ranny brał udział rzucamy k6 i jeśli 6 wypadnie to kolo jest zdrowy i ran już nie odczuwa (zdejmujemy minusy).
Jak widzicie zasady są proste i przejrzyste i jak dla mnie całkiem do zaakceptowania.
Czekam na wasze przemyślenia!
Oczywiście wezmę ten nr ze sobą w sobotę ale przytoczę wam tu w skrócie zasady rozwoju bohaterów i w ogóle bohaterów w kampanii:
Przede wszystkim wybór bohaterów. Zaczynamy od stworzenia gruby herosów, którymi będziemy kierować podczas kampanii. Ilość można omówić przed kampanią oczywiście. Każdy dostaje imię, ekwipunek i wierzchowca oraz magiczne itemy. I tu pierwsze UWAGA! Ten zestaw pozostaje z nimi do końca kampanii! Wystawiając herosa wystawiamy go z dokładnie takim zestawem jak ten początkowy (zupełnie jakby był nazwańcem).
Podczas gry chłopaki i dziewczyny dostają tak zwane CHARACTER POINTY za dokonanie różnych fajnych rzeczy: Zabicie wrogiego hero lub potwora; zwycięstwo w pojedynku; rzucenie czaru z IF; przetrwanie bitwy bez zadrapania i nie uciekanie na jej końcu.
Ale żeby nie było za różowo to można też te punkty stracić za: deklarację ucieczki jako reakcję na szarżę-raz na bitwę(poza gobami i skavami); miscast; "śmierć" w bitwie lub ucieczka za krawędź.
Za każde 5 pts można sobie zrobić rzut na odpowiedniej tabelce w której możemy dostać: magic item (do 25pts za darmo i oprócz limitu)-33%; +1 do statystyki (wszystko losowane-nie można wybierać); legendarną zdolność-całkiem fajne ale nie przegięte rzeczy-25%.
Przy każdym rzucie hero może sobie dokupić innego wierzchowca lub zrezygnować z tego, którego miał. TYLKO przy rzucie!
ŚMIERĆ:
Jeśli jakiś kolo padnie to rzucamy k6 (dodajemy 1 jeśli wygraliśmy bitwę)
1. Śmierć-mówi samo za siebie (zauważcie,że zwycięzca nie ma szans na stratę bohatera!)
2. Poważna rana- opuszcza dwie bitwy i -1 Toughnes i -1 Wound do końca kampanii!
3. Powolne leczenie - opuszcza jedną bitwę
4+ Pełne wyleczenie- Do boju!!!
Wszystkie rany można jeszcze jakimś magiem (o ile mamy czarującego w drużynie herosów) wyleczyć: po każdej bitwie w której ranny brał udział rzucamy k6 i jeśli 6 wypadnie to kolo jest zdrowy i ran już nie odczuwa (zdejmujemy minusy).
Jak widzicie zasady są proste i przejrzyste i jak dla mnie całkiem do zaakceptowania.
Czekam na wasze przemyślenia!
In the name of the Emperor I order you to die!!!
To ja się zapytam czy będzie można w razie czego dołączyc do kampanii?
Albo lepiej po prostu z kimś zagrac :) Bo grałem tylko raz w game-store. Gośc nie dosyc że tłumaczysz szybko to w slangu miejscowym jak i battlowym :) Więc z jego angielskiego mogłem nie zrozumiec wszystkich niuansów ;P
I czy na proxach dało by rade? Mam tylko batalion ( I nei wszystkie figurki złożone. Wole składac pojedyńczo. Bo całkiem złożone i skonwertowane trudniej malowac.)
Albo lepiej po prostu z kimś zagrac :) Bo grałem tylko raz w game-store. Gośc nie dosyc że tłumaczysz szybko to w slangu miejscowym jak i battlowym :) Więc z jego angielskiego mogłem nie zrozumiec wszystkich niuansów ;P
I czy na proxach dało by rade? Mam tylko batalion ( I nei wszystkie figurki złożone. Wole składac pojedyńczo. Bo całkiem złożone i skonwertowane trudniej malowac.)
- Rincewind1
- Szlachcic
- Posty:1318
- Rejestracja:2008-09-28, 14:46
- Lokalizacja:Piekarnia
- Kontakt:
- Rincewind1
- Szlachcic
- Posty:1318
- Rejestracja:2008-09-28, 14:46
- Lokalizacja:Piekarnia
- Kontakt: