Haven & Hearth 2.0
Wioska smerfów raz jeszcze?
Moderator:Avalanche
Haven & Hearth 2.0
Przed kilkoma dniami zacząłem po raz kolejny grać w Haven & Hearth. Tym, którzy nie wiedzą co to za tytuł powiem, że to takie niepozorne MMORPG z ogromnym światem i mnóstwem możliwości, w którym nie chodzi o tłuczenie setek potworów by zdobyć któryś z kolei poziom. Zamiast tego, nasza postać zaopatrzona w najprostsze ubranko i kawałek kijaszka pojawia się w środku lasu z prostym zadaniem: przetrwaj. A przetrwanie oznacza znalezienie sobie czegoś do żarcia, wybudowanie schronienia i uniknięcie zostania pożartym przez dzikie bestie. Z czasem zamieniamy namiot z gałęzi na zgrabny domek, obok niego rozwijamy małe gospodarstwo, na dzikie zwierzęta polujemy lub oswajamy je i hodujemy, by wreszcie wraz ze znajomymi założyć własną wioskę.
Więcej o grze możecie poczytać we wcześniejszym wątku dotyczącym tego tytułu: http://www.smerf.fero.pl/f/viewtopic.php?t=1344
Do rzeczy jednak. To, że zacząłem znów grać jest odrobinkę niefortunne. Mając bowiem zbudowaną już jako taką infrastrukturę z domkami i palisadą włącznie, uświadomiłem sobie, że 21 sierpnia startuje nowa wersja - wspomniane 2.0 - co wiązać się pewnie będzie ze zniszczeniem starego świata :(. Będzie mi bardzo przykro z tego powodu, ale co zrobić. Miast rozpaczać nad rozlanym mlekiem, palisadą i szafkami pełnymi jedzenia, które także stracę, zamierzam dać szansę nowej wersji.
Filmik prezentujący nową wersję możecie zobaczyć na stronie gry:
http://www.havenandhearth.com/portal/
Więcej o zmianach, w stosunku do starego H&H możecie poczytać tutaj:
http://www.havenandhearth.com/forum/vie ... =7&t=38489
Tym co, rzuciło mi się w oczy jest informacja, że nie będzie już możliwości dołączenia do znajomych na takiej zasadzie jak dotychczas tzn "wpisujemy hasło i pojawiamy się obok kolegi". Teraz wszyscy będą się spawnować randomowo. To niewątpliwie utrudni wystartowanie z własną wioską, ale z drugiej strony rozproszenie daje większe szanse na znalezienie i "zaklepanie" fajnej miejscówki z przyzwoitej jakości ziemią, czy gliną. Może nawet uda się wejść w posiadanie kopalni metalu? Bo początek każdego świata to wyścig o takie strategiczne zasoby...
Tak czy owak zapraszam Was do spróbowania swoich sił. Razem możemy więcej. A pomijając nawet korzyści wynikające ze wspólnego budowania czegokolwiek i takiej typowo mechanicznej współpracy - fajnie jest mieć do kogo gębę otworzyć, czy spotkać znajomą "twarz". Do zobaczenia zatem :)
Więcej o grze możecie poczytać we wcześniejszym wątku dotyczącym tego tytułu: http://www.smerf.fero.pl/f/viewtopic.php?t=1344
Do rzeczy jednak. To, że zacząłem znów grać jest odrobinkę niefortunne. Mając bowiem zbudowaną już jako taką infrastrukturę z domkami i palisadą włącznie, uświadomiłem sobie, że 21 sierpnia startuje nowa wersja - wspomniane 2.0 - co wiązać się pewnie będzie ze zniszczeniem starego świata :(. Będzie mi bardzo przykro z tego powodu, ale co zrobić. Miast rozpaczać nad rozlanym mlekiem, palisadą i szafkami pełnymi jedzenia, które także stracę, zamierzam dać szansę nowej wersji.
Filmik prezentujący nową wersję możecie zobaczyć na stronie gry:
http://www.havenandhearth.com/portal/
Więcej o zmianach, w stosunku do starego H&H możecie poczytać tutaj:
http://www.havenandhearth.com/forum/vie ... =7&t=38489
Tym co, rzuciło mi się w oczy jest informacja, że nie będzie już możliwości dołączenia do znajomych na takiej zasadzie jak dotychczas tzn "wpisujemy hasło i pojawiamy się obok kolegi". Teraz wszyscy będą się spawnować randomowo. To niewątpliwie utrudni wystartowanie z własną wioską, ale z drugiej strony rozproszenie daje większe szanse na znalezienie i "zaklepanie" fajnej miejscówki z przyzwoitej jakości ziemią, czy gliną. Może nawet uda się wejść w posiadanie kopalni metalu? Bo początek każdego świata to wyścig o takie strategiczne zasoby...
Tak czy owak zapraszam Was do spróbowania swoich sił. Razem możemy więcej. A pomijając nawet korzyści wynikające ze wspólnego budowania czegokolwiek i takiej typowo mechanicznej współpracy - fajnie jest mieć do kogo gębę otworzyć, czy spotkać znajomą "twarz". Do zobaczenia zatem :)
Kto chce, znajdzie sposób. Kto nie chce, znajdzie powód.
Ojkurde... Bez możliwości spawnu obok siebie może być naprawdę ciężko się spotkać. Trochę przesadzili moim zdaniem, świat jest serio ogromny, dojście do siebie może zając dnie/tygodnie. A jeszcze trzeba będzie przeżyć po drodze. Jak ruszy nowa wersja to chętnie podejmę próbę założenia wioski smerfów.
Skobel: Spróbuj tego, nie powinno pomóc
Ok, twórcy tej gry zaszaleli troszkę. Nie dlatego, że wspomniana już premiera miała tygodniową obsuwę. Nie dlatego, że serwer w dniu premiery i dnia następnego wywalał się jak za starych dobrych czasów. Nie dlatego, że część osób (w tym ja) odpaliła sobie gierkę dopiero dziś, bo wcześniej było to niemożliwe z powodu błędu. Nie dlatego też, że różnorakich błędów jest jeszcze całą masa (czego w zasadzie należałoby się spodziewać po czymś, co twórcy nazwali wersję "ethernal alpha"). Szaleństwo tkwi natomiast w tym, że za wszystkie te wrażenia każą sobie płacić i to całkiem sporo, mam wrażenie...
Na start każdemu graczowi przysługuje 48 godzin darmowej rozgrywki. Później za free będzie mógł grać już tylko 12 godzin w miesiącu. Za 15$ można dokonać "weryfikacji konta", która podwoi ten limit (do 24h / mc) i dodatkowo pozwoli grać dalej w starym świecie (przemianowanym na H&H legends). Jeśli natomiast ktoś chciałby grać w opór, tak jak czynił to wcześniej, musi się liczyć z koniecznością płacenia 15$ za każdy miesiąc tejże przyjemności.
Jak ktoś ma trochę więcej czasu to polecam lekturę forum tejże gry. Niektóre wypowiedzi graczy i ich komentarze odnośnie zaistniałej sytuacji są doprawdy wspaniałe :]
Na start każdemu graczowi przysługuje 48 godzin darmowej rozgrywki. Później za free będzie mógł grać już tylko 12 godzin w miesiącu. Za 15$ można dokonać "weryfikacji konta", która podwoi ten limit (do 24h / mc) i dodatkowo pozwoli grać dalej w starym świecie (przemianowanym na H&H legends). Jeśli natomiast ktoś chciałby grać w opór, tak jak czynił to wcześniej, musi się liczyć z koniecznością płacenia 15$ za każdy miesiąc tejże przyjemności.
Jak ktoś ma trochę więcej czasu to polecam lekturę forum tejże gry. Niektóre wypowiedzi graczy i ich komentarze odnośnie zaistniałej sytuacji są doprawdy wspaniałe :]
Kto chce, znajdzie sposób. Kto nie chce, znajdzie powód.
Faktycznie wrócili do F2P. Nie wiem, czy można powiedzieć, że nastąpiło to "szybko" bo zauważyłem to dopiero przed kilkoma dniami. Wcześniej zaglądałem co jakiś czas i ciągle było płatne (choć dość szybko się pojawiła pierwsza obniżka cen).
Teraz też jest opcja płacenia, ale tylko na takiej zasadzie, że z kontem premium zdobywasz szybciej doświadczenie. No i nadal pozostaje opcja "weryfikacji konta" czyli jednorazowej opłaty, w zamian za którą otrzymujemy dostęp do poprzedniej wersji gry.
Teraz też jest opcja płacenia, ale tylko na takiej zasadzie, że z kontem premium zdobywasz szybciej doświadczenie. No i nadal pozostaje opcja "weryfikacji konta" czyli jednorazowej opłaty, w zamian za którą otrzymujemy dostęp do poprzedniej wersji gry.
Kto chce, znajdzie sposób. Kto nie chce, znajdzie powód.
Re: Haven & Hearth 2.0
Ok, minęło trochę czasu i postanowiłem znowu spróbować. No i znowu wsiąknąłem (a przynajmniej do momentu, gdy aktualny świat gry dobiegnie końca albo ubije mnie w dziczy jakiś szalony Rusek).
W nowe wersji gry jest zasadniczo więcej wszystkiego. Drzew, roślin, zwierząt, mechanik, animacji. Jest możliwość formowania terenu, są rany (chyba ponad 20 typów) które się leczy różnymi sposobami (albo się chodzi pociętym jak ja bo nie mam odpowiednich medykamentów...). Poza tym jest to nadal diabelnie wciągająca gra o przetrwaniu w dziczy i budowaniu wszystkiego od podstaw. Gdyby ktoś chciał spróbować swoich sił to polecam. Jest też opcja, żeby się pojawić gdzieś koło mojego domostwa, jeśli Was interesuje takie sąsiedztwo (choć działa to trochę inaczej niż w poprzedniej wersji gry).
W nowe wersji gry jest zasadniczo więcej wszystkiego. Drzew, roślin, zwierząt, mechanik, animacji. Jest możliwość formowania terenu, są rany (chyba ponad 20 typów) które się leczy różnymi sposobami (albo się chodzi pociętym jak ja bo nie mam odpowiednich medykamentów...). Poza tym jest to nadal diabelnie wciągająca gra o przetrwaniu w dziczy i budowaniu wszystkiego od podstaw. Gdyby ktoś chciał spróbować swoich sił to polecam. Jest też opcja, żeby się pojawić gdzieś koło mojego domostwa, jeśli Was interesuje takie sąsiedztwo (choć działa to trochę inaczej niż w poprzedniej wersji gry).
Kto chce, znajdzie sposób. Kto nie chce, znajdzie powód.
Re: Haven & Hearth 2.0
Gdyby ktoś się jednak namyślił, to propozycja jest aktualna. Tak tylko mówię ;)
Kto chce, znajdzie sposób. Kto nie chce, znajdzie powód.
Re: Haven & Hearth 2.0
Jakby co to w H&H wystartował nowy świat, czyli wprowadzono pewne zmiany i wystartowano grę od nowa. Ze znajomym z innego forum zdążyliśmy już założyć bazę i się zadomowić. Jakby ktoś chciał dołączyć to dajcie znać. Gonienie za wirtualnymi biedronkami po łąkach i pływanie łódką jest całkiem odprężające w czasach panującej za oknem zarazy ;)
Kto chce, znajdzie sposób. Kto nie chce, znajdzie powód.
Re: Haven & Hearth 2.0
Nowy świat startuje dziś o 21:00. Wszystko wskazuje na to, że razem z Murchadem zakładamy własne królestwo tym razem. Gdyby ktoś miał ochotę dołączyć to zapraszamy :)
Kto chce, znajdzie sposób. Kto nie chce, znajdzie powód.