Gry towarzyskie online
: 2012-01-09, 00:36
Dla leniwych:
na dole strony...
Troszkę los a troszkę ciekawość spowodowała, że dołączyłem do zespołu, który zajmuje się przenoszeniem gier na wirtualne platformy. Nieodległe w czasie święto Trzech Króli dało mi wystarczająco swobody, aby przenieść do sieci trzy gry, które nie znajdują się już w oficjalnych kanałach dystrybucji.
Przed momentem po raz pierwszy połączyłem się z graczem i testy aplikacji zakończyły się (przynajmniej z mojego punktu widzenia) pomyślnie na tyle, że chciałbym zaprezentować efekty znajomym i zasięgnąć ich opinii.
Jutro (Pn 9.01) ok 21:00 chciałbym dokończyć testową partię Kultu i zachęcam wszystkich do uczestniczenia w charakterze obserwatorów nowego programu (ostatnia wersja wczoraj: o 20:13), lub chociażby do nauki gry (trzy talie znajdują się w zasobach stowarzyszenia). Osoby takie powinny zgromadzić umiejętności, które pozwolą w przyszłości samodzielnie zakładać i prowadzić gry w kilkudziesięciu tytułach.
Na chwilę obecną mogę nauczyć zdalnie grać w:
Gilotynę [PL] http://boardgamegeek.com/image/125934/guillotine
Aliens vs Predator CCG [ENG] http://boardgamegeek.com/boardgame/5900 ... s-predator
Kult [PL] http://boardgamegeek.com/boardgame/1519/kult
Wymagania:
wolny czas pon 21:00 (do woli)
Windows 32bit z directX
przglądarka internetowa (Opera>IE>FF)
hamachi (darmowy program do łączenia komputerów w wirtualna sieć) http://hamachi.en.softonic.com/
preferowane: słuchawki+ mikrofon (dużo łatwiej się mówi niż pisze na chacie)
preferowane: odrobina samokontroli (nie zaimplementowano usługi różnicowania ról- podczas gry każdy jest adminem sesji)
Jak dołączyć:
- napisać do jutra do 20:00 mejla i około 20:00 czekać na odpowiedź z instrukcjami, gdzie krok po kroku pomogę na żywo dołączyć do gry.
Co zyskujecie:
możliwość nauczenia się gry, zanim zagracie w nią w SMFa
możliwość dołączenia do projektu
nauczenie się obsługi i zagranie w wybrane tytuły na własną rękę
poobserwowanie jak gramy sobie w karty
testowanie własnych gier przez internet (możliwość konstruowania planszy, zetonów, kart, figurek, kostek, etc szybciej i łatwiej, niż możecie zrobić to na papierze/drukarce, jeśli gra będzie miała mniej niż 500 opisanych elementów chętnie pomogę)
możliwość zagrania w taktyczne RPGi przez sieć (program słabo wspiera inne style grania), gry planszowe, heksówki, karciane, etc.
...
możliwość dorzucenia 3 groszy, by zmienić grę na lepszą.
Cechy programu:
- można grać przez sieć
- można sejwować rozgrywkę
- doświadczenie maksymalnie zbliżone do obcowania z grą w rzeczywistości
- gry wyglądają ślicznie
- brak kontroli nad mechanizmem rozgrywki
- upierdliwe konstruowanie własnych talii (ale jak ktoś to zrobi, można zasejwować wyniki pracy)
- koniecznosć nauczenia się interface'u (swoboda porównywalna do nauczenia się klawiszologii nowej gry: mysz trójprzyciskowa z rolką+ ctlr, del, spacja)
- czas rozgrywki x 1,25- x3
- zaimplementowana możliwość komunikacji głosowej
- niemal zerowa obecność dokumentacji (szkoda na to sił)
Czego Ja oczekuję:
Liczę na to, że osoby, które wezmą udział w projekcie odpowiedzą w tym temacie i zachęcą innych do pomocy, lub bez wahania wypomną mi błędy i wnikliwie przekażą mi swoje spostrzeżenia:
1. Czy gra jest ładna?
2. Czy czujesz przyjemność z gry?
3. Czy wyobrażasz sobie, co można zrobić, aby gra przypominała bardziej wrażenia, które czerpiesz z gry na żywo.
4. Czy program robi to, co oczekiwałeś, gdy intuicyjnie eksperymentujesz z elementami gry?
5. Lagi? Bugi? nieprawidłowości lub niestaranność w przeniesieniu gry?
Dla leniwych:
Od wczoraj testuję aplikację do grania online.
Można zobaczyć ją 'na żywo' w poniedziałek 9.01.2012 od 21:00.
Aby to zrobić- trzeba przeczytać drobny druk.
Inne terminy będą nagłaśniane z tokiem projektu.
na dole strony...
Troszkę los a troszkę ciekawość spowodowała, że dołączyłem do zespołu, który zajmuje się przenoszeniem gier na wirtualne platformy. Nieodległe w czasie święto Trzech Króli dało mi wystarczająco swobody, aby przenieść do sieci trzy gry, które nie znajdują się już w oficjalnych kanałach dystrybucji.
Przed momentem po raz pierwszy połączyłem się z graczem i testy aplikacji zakończyły się (przynajmniej z mojego punktu widzenia) pomyślnie na tyle, że chciałbym zaprezentować efekty znajomym i zasięgnąć ich opinii.
Jutro (Pn 9.01) ok 21:00 chciałbym dokończyć testową partię Kultu i zachęcam wszystkich do uczestniczenia w charakterze obserwatorów nowego programu (ostatnia wersja wczoraj: o 20:13), lub chociażby do nauki gry (trzy talie znajdują się w zasobach stowarzyszenia). Osoby takie powinny zgromadzić umiejętności, które pozwolą w przyszłości samodzielnie zakładać i prowadzić gry w kilkudziesięciu tytułach.
Na chwilę obecną mogę nauczyć zdalnie grać w:
Gilotynę [PL] http://boardgamegeek.com/image/125934/guillotine
Aliens vs Predator CCG [ENG] http://boardgamegeek.com/boardgame/5900 ... s-predator
Kult [PL] http://boardgamegeek.com/boardgame/1519/kult
Wymagania:
wolny czas pon 21:00 (do woli)
Windows 32bit z directX
przglądarka internetowa (Opera>IE>FF)
hamachi (darmowy program do łączenia komputerów w wirtualna sieć) http://hamachi.en.softonic.com/
preferowane: słuchawki+ mikrofon (dużo łatwiej się mówi niż pisze na chacie)
preferowane: odrobina samokontroli (nie zaimplementowano usługi różnicowania ról- podczas gry każdy jest adminem sesji)
Jak dołączyć:
- napisać do jutra do 20:00 mejla i około 20:00 czekać na odpowiedź z instrukcjami, gdzie krok po kroku pomogę na żywo dołączyć do gry.
Co zyskujecie:
możliwość nauczenia się gry, zanim zagracie w nią w SMFa
możliwość dołączenia do projektu
nauczenie się obsługi i zagranie w wybrane tytuły na własną rękę
poobserwowanie jak gramy sobie w karty
testowanie własnych gier przez internet (możliwość konstruowania planszy, zetonów, kart, figurek, kostek, etc szybciej i łatwiej, niż możecie zrobić to na papierze/drukarce, jeśli gra będzie miała mniej niż 500 opisanych elementów chętnie pomogę)
możliwość zagrania w taktyczne RPGi przez sieć (program słabo wspiera inne style grania), gry planszowe, heksówki, karciane, etc.
...
możliwość dorzucenia 3 groszy, by zmienić grę na lepszą.
Cechy programu:
- można grać przez sieć
- można sejwować rozgrywkę
- doświadczenie maksymalnie zbliżone do obcowania z grą w rzeczywistości
- gry wyglądają ślicznie
- brak kontroli nad mechanizmem rozgrywki
- upierdliwe konstruowanie własnych talii (ale jak ktoś to zrobi, można zasejwować wyniki pracy)
- koniecznosć nauczenia się interface'u (swoboda porównywalna do nauczenia się klawiszologii nowej gry: mysz trójprzyciskowa z rolką+ ctlr, del, spacja)
- czas rozgrywki x 1,25- x3
- zaimplementowana możliwość komunikacji głosowej
- niemal zerowa obecność dokumentacji (szkoda na to sił)
Czego Ja oczekuję:
Liczę na to, że osoby, które wezmą udział w projekcie odpowiedzą w tym temacie i zachęcą innych do pomocy, lub bez wahania wypomną mi błędy i wnikliwie przekażą mi swoje spostrzeżenia:
1. Czy gra jest ładna?
2. Czy czujesz przyjemność z gry?
3. Czy wyobrażasz sobie, co można zrobić, aby gra przypominała bardziej wrażenia, które czerpiesz z gry na żywo.
4. Czy program robi to, co oczekiwałeś, gdy intuicyjnie eksperymentujesz z elementami gry?
5. Lagi? Bugi? nieprawidłowości lub niestaranność w przeniesieniu gry?
Dla leniwych:
Od wczoraj testuję aplikację do grania online.
Można zobaczyć ją 'na żywo' w poniedziałek 9.01.2012 od 21:00.
Aby to zrobić- trzeba przeczytać drobny druk.
Inne terminy będą nagłaśniane z tokiem projektu.