Strona 1 z 4

Gry towarzyskie online

: 2012-01-09, 00:36
autor: skobel
Dla leniwych:
na dole strony...

Troszkę los a troszkę ciekawość spowodowała, że dołączyłem do zespołu, który zajmuje się przenoszeniem gier na wirtualne platformy. Nieodległe w czasie święto Trzech Króli dało mi wystarczająco swobody, aby przenieść do sieci trzy gry, które nie znajdują się już w oficjalnych kanałach dystrybucji.

Przed momentem po raz pierwszy połączyłem się z graczem i testy aplikacji zakończyły się (przynajmniej z mojego punktu widzenia) pomyślnie na tyle, że chciałbym zaprezentować efekty znajomym i zasięgnąć ich opinii.

Jutro (Pn 9.01) ok 21:00 chciałbym dokończyć testową partię Kultu i zachęcam wszystkich do uczestniczenia w charakterze obserwatorów nowego programu (ostatnia wersja wczoraj: o 20:13), lub chociażby do nauki gry (trzy talie znajdują się w zasobach stowarzyszenia). Osoby takie powinny zgromadzić umiejętności, które pozwolą w przyszłości samodzielnie zakładać i prowadzić gry w kilkudziesięciu tytułach.
Na chwilę obecną mogę nauczyć zdalnie grać w:
Gilotynę [PL] http://boardgamegeek.com/image/125934/guillotine
Aliens vs Predator CCG [ENG] http://boardgamegeek.com/boardgame/5900 ... s-predator
Kult [PL] http://boardgamegeek.com/boardgame/1519/kult

Wymagania:
wolny czas pon 21:00 (do woli)
Windows 32bit z directX
przglądarka internetowa (Opera>IE>FF)
hamachi (darmowy program do łączenia komputerów w wirtualna sieć) http://hamachi.en.softonic.com/
preferowane: słuchawki+ mikrofon (dużo łatwiej się mówi niż pisze na chacie)
preferowane: odrobina samokontroli (nie zaimplementowano usługi różnicowania ról- podczas gry każdy jest adminem sesji)

Jak dołączyć:
- napisać do jutra do 20:00 mejla i około 20:00 czekać na odpowiedź z instrukcjami, gdzie krok po kroku pomogę na żywo dołączyć do gry.

Co zyskujecie:
możliwość nauczenia się gry, zanim zagracie w nią w SMFa
możliwość dołączenia do projektu
nauczenie się obsługi i zagranie w wybrane tytuły na własną rękę
poobserwowanie jak gramy sobie w karty
testowanie własnych gier przez internet (możliwość konstruowania planszy, zetonów, kart, figurek, kostek, etc szybciej i łatwiej, niż możecie zrobić to na papierze/drukarce, jeśli gra będzie miała mniej niż 500 opisanych elementów chętnie pomogę)
możliwość zagrania w taktyczne RPGi przez sieć (program słabo wspiera inne style grania), gry planszowe, heksówki, karciane, etc.
...
możliwość dorzucenia 3 groszy, by zmienić grę na lepszą.

Cechy programu:
- można grać przez sieć
- można sejwować rozgrywkę
- doświadczenie maksymalnie zbliżone do obcowania z grą w rzeczywistości
- gry wyglądają ślicznie
- brak kontroli nad mechanizmem rozgrywki
- upierdliwe konstruowanie własnych talii (ale jak ktoś to zrobi, można zasejwować wyniki pracy)
- koniecznosć nauczenia się interface'u (swoboda porównywalna do nauczenia się klawiszologii nowej gry: mysz trójprzyciskowa z rolką+ ctlr, del, spacja)
- czas rozgrywki x 1,25- x3
- zaimplementowana możliwość komunikacji głosowej
- niemal zerowa obecność dokumentacji (szkoda na to sił)

Czego Ja oczekuję:
Liczę na to, że osoby, które wezmą udział w projekcie odpowiedzą w tym temacie i zachęcą innych do pomocy, lub bez wahania wypomną mi błędy i wnikliwie przekażą mi swoje spostrzeżenia:
1. Czy gra jest ładna?
2. Czy czujesz przyjemność z gry?
3. Czy wyobrażasz sobie, co można zrobić, aby gra przypominała bardziej wrażenia, które czerpiesz z gry na żywo.
4. Czy program robi to, co oczekiwałeś, gdy intuicyjnie eksperymentujesz z elementami gry?
5. Lagi? Bugi? nieprawidłowości lub niestaranność w przeniesieniu gry?


Dla leniwych:

Od wczoraj testuję aplikację do grania online.
Można zobaczyć ją 'na żywo' w poniedziałek 9.01.2012 od 21:00.
Aby to zrobić- trzeba przeczytać drobny druk.
Inne terminy będą nagłaśniane z tokiem projektu.

: 2012-01-09, 19:43
autor: Urban
To po kolei -

wczoraj testowaliśmy -
poruszanie się w programie,
budowę talii
grę

wnioski -
długo trwa budowanie talii (15 min mniej więcej) ale to kwestia ogrania - ja pierwszy raz korzystałem z grania w karciankę online, wrażenia jak najlepsze;
sama gra - łatwy dobór kart, szybka obsługa - bardzo łatwa - przy "obsłudze talii";
gra sie przyjemnie, bezproblemowa obsługa myszką, spacja do dobierania kart, delete do usuwania kart poza grę (ważne przy KULCIE - tu akurat dużo kart idzie poza grę po jednorazowym zagraniu), dodatkowo Skobel dorzucił znaczki na skany kart, które o tym przypominają;
techniczne - potrzebne Hamachi - chwila do zainstalowania, bez problemu.
W czasie gry można powiększać / pomniejszać obrazy kart (skany do KULTU mamy w wersji PL).

Dziś gramy dalej :)
Dalsze wrażenia jutro.

i dzięki Skoblowi, że mu się chciało, bo wyszło super.

: 2012-01-09, 23:14
autor: skobel
Rozegrałem z Urbanem zaciętą partię Kether (w czerwonych spodenkach) vs Chagidiel (z niebieskiego narożnika). Aplikacja działała raczej stabilnie - przerwało raz, ale chyba z winy Hamachi.

Partię wygrał Urban 10:9 a walka o ostatni żetonik w puli ludu była długa i zażarta, jak walki o kontrolę nad światem powinny. Przed trzy kolejne tury Skrwawiony Patriarcha odbierał Zakażane żetonya Władca pustoszył Wilczydłami Scenę. Niestety, kiedy z powodu Braku Mocy przez Magiczne Drzwi nie wszedł Agitator i nie przyciągnął ze sobą Sorry wiedziałem, że koniec jest nieuchronny.

Miło wspominam, jak wzajemnie cieliśmy się Brzytwami, gdzie jedynymi rzeczami, które można było nimi zniszczyć były właśnie Brzytwy. Ogólne koncepcje talii bardzo podobne - dużo przeszkadzajek, spora nadprodukcja pop-markerów i miejsca, które zajmują Obsadę. Sądzę, że mimo bezbłędnego rozegrania partii przez Urbana wynik mógł wskazywać 9:10 :)

Wnioski:
- głośniki+ mikrofon znacząco przyśpieszą rozgrywkę,
- po ugadaniu standardów, gra idzie wartko.
- brakuje opcji pokazania przeciwnikowi ręki- Hod już coś o tym wie. Trzeba wyciągać na stół wszystkie po kolei.

Pierwszy release Kulta- będzie posiadał 4 lub 5 talii (z czego tylko dwie testowane, ale wszystkie powinny być grywalne). Wersja docelowa zawierać będzie 22 modyfikowalne talie i możliwość skonstruowania od 11(grywalnych) do 37.000 własnych (w zależności od wybranych opcji, objętości decków, wybranych Wielkich Arkan). Maksymalna liczba graczy 5. Zasady optymalizowane na dwóch, ustalone arbitralnie - ciężko o oficjalne zasady gry porzuconej przed 10 laty.


Urban: Roztopienie jest usuwane z gry- nowa wersja ma już ikonkę.
Urban2: Jeszcze raz gratuluję. Ciach!

: 2012-01-10, 14:38
autor: kaimada
Jest szansa na DoomTroopera? Czy to nadal ktoś wydaje?
Żeby nie było jak znajdę czas to będę chętny do potestowania w.w. gier.

: 2012-01-10, 17:02
autor: skobel
kaimada pisze:Jest szansa na DoomTroopera? Czy to nadal ktoś wydaje?
Chyba nie, ale to bardzo obszerny tytuł. Myślę, że 100-200 kart mogę testowo zobaczyć.
I tak, podejrzewam czeka mnie mejl do MAGa.

Karty można było obracać koszulka do góry i o 90 st.
Znaczniki na Punkty akcji, Punkty zwycięstwa.
Liczniki na karty i osobne na akcje.
Jeszcze jakieś elementy byłyby potrzebne?

DT ma u mnie niski priorytet, ale testowo chętnie zobaczę.

: 2012-01-10, 17:22
autor: kaimada
A to nie to się nie trudź :P

: 2012-01-10, 17:48
autor: skobel
Dziś znów zmierzymy się z Kultem. Chętni proszeni o mejla.

Projekt osiągnął 95% dojrzałości. W pierwszej wersji będzie więcej talii niż zakładano, możliwe, że dwie talie będą też dedykowane do nauki gry (mniejsza ilość kart, niższy koszt, karty wspierające różne taktyki). Bogu dzięki za pomoc Urbana!

: 2012-01-10, 18:09
autor: Urban
mam 4 kolejne rozpisane talie, dziś byśmy je wrzucili.
Zobaczymy o której skończymy wrzucanie, to może zaczniemy grać.
Ode mnie będzie Klerikall Hell, on też gra KULT.
dałem mu program do zassania.

A wczoraj super się grało, rzut na taśmę decydował :)
Faktem jest, że talie podobne w założeniu.
I do Kethera Huang Li Pao x2 i Roztopienie x2.
Teraz lecę, będę po 21szej, i działamy dalej!

: 2012-01-11, 03:23
autor: skobel
Od dzisiaj można pobrać i samodzielnie mierzyć się z wirtualnymi przeciwnikami:
wersja testowa nie jest juz dostępna

Pierwszego przeciwnika zwerbowałem ok 60 minut po uploadzie. Aplikacja ma mnóstwo niewygód, które utrudniają grę, bez posiadania wcześniejszego doświadczenia z tym tytułem (brak dokumentacji, zamglone teksty na kartach, utrudnione projektowanie karty). I wiecie, co? Idzie wyjaśnić tę grę przez internet przez 15 min. Wszystko- poczynając od klikniecia myszką, po niunase odpychania kolorów przed przyciaganiem.

Premiera zawiera 6 'topowych' talii:

Kether Władca Bezlitosna Efektywność kart 56
-robimy to samo, co inne talie- tylko szybciej!
Hod-Ten, który karze Arithmatic-Arithmatoc kart 60
- zarezerwuj wschodnią stację na mechanizmy zegarowe i przyciągaj 3 razy na turę.
Gamaliel-Perwersyjna seksualność Dwoje to tłum kart 60
-nie pozostaw na przeciwniku suchej nitki... wolnej stacji
Gamichicoth -Fałszywy Wybawca Nomad kart 60
- ta obsada nie potrzebuje sceny, by wyśmienicie grać!
Samael -Strażnik ślepej zemsty Pogranicznicy kart 58
- czary, czaszki i kałasznikowy! narkomani znajdują nowe hobby.
Torigani-Protektor Magów Śmierci Memento Mori 60
- kongregacja arabsko-inkaska. 2012 nadszedł!


W odsłonowej partii Hod zlał tyłek Tunezyjczykom. Dwie Rzeźnie i mechanizmy zegarowe w pierwszej turze. Po turze, lub dwóch ulgi Mocobójstwo. Chwilę potem Nokturn. Karzące ramie kołysało się w karmicznym rytmie dwóch zegarków. Luigii coś się rzucał, ale widać Watykan wypędził go za kolejne morze.

Czekam na wasze wrażenia z użytkowania aplikacji napędzanej zuntsu, raportów ze spotkań, lub pomysłów na talie.

: 2012-01-11, 03:48
autor: Rincewind1
Bardzo fajnie że kombinujecie coś takiego, chłopaki :).

: 2012-01-11, 07:27
autor: brathac
kaimada pisze:Jest szansa na DoomTroopera? Czy to nadal ktoś wydaje?
Żeby nie było jak znajdę czas to będę chętny do potestowania w.w. gier.
Popieram pomysł. Mam w piwnicy pudło pełne kart. Mogę użyczyć.

: 2012-01-11, 17:08
autor: Urban
dziś wieczorem dojdzie Netzah i Golab :)

: 2012-01-13, 00:59
autor: skobel
Pojawiły się dwie talie treningowe: Geburah i Nahemot - przeznaczone do oswojenia się z grą.

Obie składają się z 50 kart o uproszczonych instrukcjach, i różnorakich możliwościach taktycznych do wykorzystania. Zawierają kombinację kart, które można znaleźć w każdym decku, jak i egzemplarze mniej przydatne.

Szczegółowy rozkład talii:
Miejsca: 6
Istoty:14
Polecenia: 14 (w tym 10 poleceń "zagraj w dowolnym momencie" i 4 warunkowe "zagraj, gdy")
Wpływy: 12
Czary: 4
W obu taliach 55% kart wymagających kolorów można zagrać od ręki, 28% po zdobyciu kontroli nad jednym kolorem i 17%- dwoma.


Dziś (piątek 13.01) od 20:00 rezerwują sobie czas dla osób, które chciałby poznać aplikację i nauczyć się gry.

: 2012-01-14, 00:15
autor: skobel
Sprawdziliśmy obie talie przeznaczone do nauki gry. Efekty prezentuję poniżej.

Niestety nie znaleźli się chętni na dzisiejsze warsztaty- zagraliśmy wiec w gronie starych wyjadaczy.

Obawiałem się talii Nahemota(Spustoszony Świat) toteż granie Geburahem (Sędzia) nie nastrajało mnie optymistycznie. Pierwsza tura upłynęła nieobiecująco (zająłem dwie stację), ale 20stka też nie miała najlepszej ręki- jedna na stół, jedna na stos kart odrzucony.

Po kolejnych dociągnieciach okazało się, ze los mi sprzyja. Na stole wylądowali dwaj kryminaliści (mogą odrzucać losowe karty z ręki przeciwnika) i śledczy (mogę podejrzeć karty, które dociągnie inny gracz). Od tego momentu kontrolowałem rozgrywkę.

Obrazek
Nawet Mocobójstwo nie mogło zmienić sytuacji (Dostrzeżcie karty dołączone!)

Nie chodziło oto, ze miałem silniejsze atuty- po prostu u nieprzyjaciela atuty pojawiały się
o turę za późno. Gdy inferno weszło do gry wygrałem już 3 z 4 walk w obsadzie, mimo pozornej przewagi. Nierozważnie użyłem też Kamień w Ciało- choć łatwiej mi było zniszczyć Sanatorium, o jednak mogło ono od teraz posiadać dowolną ilość żetonów ludu.

Obrazek
Lacross kosztował mnie dwa żetoniki, na szczęście nie udało go się umieścić w Osobistym Piekle.

Dzięki eliminacji kart z ręki i niszczeniu wrogiej obsady zakończyliśmy partię 5:0. Kilkukrotnie przeżywałem ciężkie chwile, ale Sorry pod Piastą i szczęśliwe rozpoczęcie na pewno mi pomogło.

Obrazek
Wbudowany chat- pozwala na wymianę grzeczności. Żetony Ludności są dwustronne- łatwo odróżnić zakażone okazy.

Urbanowi dziękuję za partię- przyjmę rewanż w dowolnym terminie. Możemy sprawdzić Thaumiela, Chagidiela i inne nowe talie.

Jeżeli kogoś z forumowiczów zaciekawi, to SMF posiada także karciankę Aliens vs Predator. Podstawy można poznać w ten sam sposób jak Kulta. Nauka obu przez Skype'a- lub ekwiwalent to kwestia 10-20 min. Pełna partia ok 1h.
Obrazek
Kill with no honor. Almost. Korporacyjniak zaspokoi 2 punkty Honoru Sharp Eye.

: 2012-01-14, 03:28
autor: Elmo
Powiem szczerze, że jak będę miał czas to piszę się - zacna idea !!!