[P] 25.02 'Północ' światy Ragnaroku
[sesja dla początkujących w klimatach Thorgala]
[P] 25.02 'Północ' światy Ragnaroku
W sobotę 25.02 chciałbym poprowadzić przygodę, której klimat będzie bazował na popularnym w Polsce cyklu komiksów Thorgal (znajomość serii nie jest konieczna).
Przygoda będzie miała na celu możliwie szerokie zapoznanie uczestników z grami fabularnymi. Znajdzie się wiec miejsce na przygody, bitkę, romanse, chwalebne czyny, podniosłe mowy, bratobójcze ciosy w plecy i śmiertelne niebezpieczeństwo wszystko zaserwowane w stylu lekkiego fantasy.
Bohaterami pierwszych minut sesji będą dziećmi, którzy w kilkuletnich interwałach będą napotykać główny nurt przygody, która ukształtuje ich młodość, dojrzałe życie, a być może i całe istnienie.
Średniowieczna Skandynawia. W świecie przemocy i intryg myślący bohaterowie, który pragną zaznać odrobinę spokoju. Mistyczne siły, które kilkakrotnie skrzyżują te plany z Przeznaczeniem. A przeznaczenie to śliska sprawa. Śliska od krwi.
Mechanika: mocno wyluzowany mod do Apocalypse Worlds – Sages of Islanders.
Gramy: 17:00, ale wolałbym spotkać się wcześniej.
Gracze: gra dedykowana jest w pierwszej kolejności dla graczy z niewielkim doświadczeniem rpgowym, ale przydadzą mi się bardziej doświadczone osoby, by mnie wesprzeć.
Wieczorem podam szersze informacje i odpowiem na ew. pytania. Proszę o zgłoszenia w tym wątku.
Przygoda będzie miała na celu możliwie szerokie zapoznanie uczestników z grami fabularnymi. Znajdzie się wiec miejsce na przygody, bitkę, romanse, chwalebne czyny, podniosłe mowy, bratobójcze ciosy w plecy i śmiertelne niebezpieczeństwo wszystko zaserwowane w stylu lekkiego fantasy.
Bohaterami pierwszych minut sesji będą dziećmi, którzy w kilkuletnich interwałach będą napotykać główny nurt przygody, która ukształtuje ich młodość, dojrzałe życie, a być może i całe istnienie.
Średniowieczna Skandynawia. W świecie przemocy i intryg myślący bohaterowie, który pragną zaznać odrobinę spokoju. Mistyczne siły, które kilkakrotnie skrzyżują te plany z Przeznaczeniem. A przeznaczenie to śliska sprawa. Śliska od krwi.
Mechanika: mocno wyluzowany mod do Apocalypse Worlds – Sages of Islanders.
Gramy: 17:00, ale wolałbym spotkać się wcześniej.
Gracze: gra dedykowana jest w pierwszej kolejności dla graczy z niewielkim doświadczeniem rpgowym, ale przydadzą mi się bardziej doświadczone osoby, by mnie wesprzeć.
Wieczorem podam szersze informacje i odpowiem na ew. pytania. Proszę o zgłoszenia w tym wątku.
Ostatnio zmieniony 2012-02-23, 07:24 przez skobel, łącznie zmieniany 1 raz.
cool, damy sobie radę. Przypominam, że gramy na mocno wyluzowanej mechanice. Pełnej bym nie udźwignął, bo jest za trudna.Jaqob pisze: Nie znam mechaniki, jednak nie jestem pewien czy formuła przeskoków co jakiś czas będzie łatwa do ogarnięcia dla nowych.
Przygodę poprowadzę na mechanice opartej o system klas. Oznacza to, że każda z postaci od początku będzie reprezentowała określony typ postępowania i przejawiała uzdolniania w pewnym zakresie. Z biegiem czasu może zmienić swoje upodobania i możliwości, ale klasa wyznacza preferowany typ rozwiązywania problemów. Wybranie klasy mędrca: oznacza skłonność do zadumy i niesienia pomocy innym przejawiałeś od dziecka; nawet jeśli w historii jesteś np. prostym rybakiem, to ludzie nadal powierzają Ci swoje problemy oczekując rozwiązania.
Ponieważ system jest wydany po angielsku i operowanie tym językiem w stosunku do zmian, które planuje może być kłopotliwe chciałbym przetłumaczyć dla Was karty Postaci. Proszę zapoznajcie się z poniższymi możliwościami i dajcie znać, czy któraś przypadła wam do gustu. Każda klasa dysponuje
Lista klas nie jest skończona . Nie uwzględniłem niektórych, bo nie przypadły mi do gustu lub nie znalazłem dla nich zastosowania w przygodnie (a nawet- bo nie znam polskiego odpowiednika!). Jeśli chcielibyście zagrać czymś dajcie mi znać- pomyślimy.
Poniższe klasy są umowne genderowo- bez trudu skomponujemy ekwiwalenty danej klasy wśród obojgu płciach. Opisy są fluffowe i nie mają nawiązania do mechaniki- tak jak ja czuję daną postać, możecie wykręcić ją w inny sposób.
Proponowane klasy:
Dziecię gwiazd
Od zawsze byłeś inny- ludzie to wyczuwali, los przeganiał Cię z miejsca na miejsce. Nic dziwnego. W końcu nie jesteś stąd.
Zaleta: dysponujesz nadzwyczajną wrażliwością na przedmioty, ludzi, zdarzenia a nawet Asgard. Wada: Twoje myśli wyszeptują Ci sekrety innych ludzi kuszą, by z nich skorzystać. Ludzie czują do Ciebie dystans- zwykle jako pogardę, lub strach.
Przykłady: mały Jolan, starcy, Ogotaj
Seidkona (Plotąca los)
Odyn podarował Midgaardowi runy, by zapisywać przeszłość, lecz możesz także czytać zdarzenia, które dopiero nastaną.
Zaleta: Bliskośc z Naturą, bliskość z Bogami.
Wada: Daleko od ludzi.
Przykłady: Sylvia, Strażniczka Kluczy
Wędrowiec
Zaleta: Znam obce strony, potrafię myśleć niekanonicznie
Wada; Nie jesteś stąd.
Przykłady: Thorgal, Drewniana Stopa
Wolny człowiek
Zaleta: Ziemia, Rodzina, znajomi. Głos rozsądku
Wada: cichy ten głos.
Przykłady: Aarica
Shield maiden
Osoba, która musi udowadniać swoją wartość poprzez ciągłą konfrontację.
Zaleta: Silne przekonanie, Oczy wszystkich skupione na mnie,
Wada: bez odpoczynku, nie mogę się zmienić
Przykłady: Jadawin, Sigurd, Kriss de Valnor
Berserker/ Siepacz
Zaleta: w walce jestem niepokonany
Wada: Zawiodę we wszystkim innym.
Przykłady: Tjall (a, co mi tam), Jorund Byk
Władca bestii
Zaleta: Mam zwierzaka, co mnie słucha
Wada: Gdy mnie słucha nie zachowuje się zgodnie z własną naturą
Przykłady: Louve, Sylvia, Pan Trzech Orłów.
Wódz
Zaleta: ludzie mnie słuchają
Wada; słuchają, bo muszą, władza korumpuje
Przykłady: Galathorn szlachetny, Gandalf Szalony.
Wiedźma
Zaleta: Szkodzę ludziom, szkodzę tak, ze nikt się nie dowie.
Wada: Nic nie naprawiam, nic nie buduję.
Przykłady: Ingrid, Helgit- jednooki mag z Brek Zarith
Mędrzec
Zaleta: Pomagam, rozwiązuję problemy
Wada; Rozwiązuję problemy za ludzi - nie przyswajają swojej lekcji, nie potrafię obrócić się plecami
Przykłady: Hieriulf Myśliciel, Wargan
Skald
bard, pieśniarz, znawca praw i prawd.
Zaleta: Powie Ci, czego naprawdę chcesz, nie do przeoczenia.
Wada: W czasie wojny milkną muzy.
Przykłady: Shaniah (niekoniecznie najlepszy przykład)
Opisy klas stopniowo będę rozszerzał; w razie niejasności pytać.
Proszę o podanie swoich preferencji w ciągu 24h na forum, ok?
Ostatnio zmieniony 2012-02-25, 09:38 przez skobel, łącznie zmieniany 5 razy.
Piotrze, to akurat nie była ironia ;D
Widać straciłem zdolnośc pojmowania znaczenia tekstu. Miejcie wyrozumiałość.Skoblu, ja znam serię. Mam w domu nawet.
W nagrodę nieuzupełniona karta dziołchy. Upewnicie, się, że to sesja o jaką Wam chodzi.
Kartę oparłem na wersji Johna Harpera. Prawa do Thorgala należą do Egmontu.
Tjall (nie mogę pisać bez uśmiechu) to idealny berserker. Strzelił do Treefoota na 100 stóp, przepłynął rzekę aligatorów, przedarł się przez całe miasto Inków i rozgonił hordę straży. Tyle, że trzeba go do tego emocjonalnie zmusić. Prywatnie nie zaliczał się do najbystrzejszych i gdyby pożył dłużej to nawet Jolan owinąłby go sobie wokół palca. Idealny berserker.
Ale rób jak czujesz. Będzie dobrze.
Ostatnio zmieniony 2012-02-24, 18:45 przez skobel, łącznie zmieniany 4 razy.