Wiek Żelazny - informacje o settingu

Stare rekrutacje
Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Wiek Żelazny - informacje o settingu

Post autor: Rincewind1 » 2012-03-26, 21:51

Jako że będą 2 kampanie w tym settingu dziejące się w tym samym czasie, postanowiłem założyć osobny temat, w którym będę wrzucał informacje o settingu (jako że są one nieco potrzebne do kampanii politycznej)

Uwaga - proszę nie postować w tym temacie. Jak ktoś chce o settingu podyskutować/ponaśmiewać się, proszę założyć osobny temat. Tutaj chciałbym mieć po prostu bazę danych.

Zaczynajmy od mapki połowy znanego świata (wyszło średnio - za dużo tekstu, i markery odpadają. Ale przynajmniej będę pamiętał w trakcie robienia drugiej połowy ;)):

Legenda:
Kropki - ważniejsze miasta.
Kolor żółty - pustynie
Kolor brązowy - mady (żyzne ziemie nawożone mułem z rzek)
Kolor jasnozielony - tereny klimatu umiarkowanego (lasy, trawy)
Kolor ciemnozielony - dżungla
Kolor szaro - czarny - pasma górskie.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-03-27, 03:50 przez Rincewind1, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Post autor: Rincewind1 » 2012-03-27, 02:31

Stygijski - Język używany na codzień przez mieszkańców Stygii. Obecnie posiada duże naleciałości Helleńskie z powodu podboju Stygii przez Achillesa zdobywcę.

Antyczny Stygijski - Język kapłanów i potężnych magów Stygii, język w którym zostały zapisane pierwsze papirusy czarowników. Do dziś to właśnie w Stygii znajdują się najwspanialsze szkoły czarowników, specjalizujący się, w przeciwieństie do Remian, w magii przywołań i ognia raczej niż nekromancji.

Salidzki - Bardzo popularny na kontynencie Kush język, gdyż dawniej to Imperium Salidzkie dyktowało światu jego poglądy - obecnie podnosi się z gruzów po podboju przez Achillesa Wielkiego. Obecnie jedno z niewielu państw gotowych stanąć przeciwko Remowi i Kardaszowi na równych szansach.

Takbedzki - Język "kolebki cywilizacji", to w tym właśnie języku spisany na glinianych tabliczkach został słynny Kodeks Marduka, maga - iluzjonisty który pomógł Minosowi pokonać Ludzi - Węże i stał się potem bogiem Takbethu.

Kardacki - Język Kardaszu, handlowego ludu który skolonizował sporą część wybrzeża Kush jak i część Iberii. Popularny wśród kupców, gdyż jest językiem dość prostym. Obecnie Kardasz jest głównym rywalem handlowym Remu. Choć powinien zwać się językiem Safirskim, to właśnie w Kardaszu lud Safirów zbudował największą potęgę - sam Safir jest obecnie klientem Salidów.

Remski - Młode państwo, powstałe po Wojnie Stuletniej o Ilion. Założone przez uchodźców, Republika Remska przemienia się powoli w imperium - najechane przez potomków oryginalnych pogromców Eneidy, państwo Remskie stworzyło w tajemniczych okolicznościach rasę orków, przy której pomocy Remskie legiony podbiły sporą już część świata.

Helrański - język będący kombinacją języka stygijskiego i salidzkiego. Państwo helrańskie zostało zbudowane przez dawnych ludzkich niewolników, którzy uciekli z tych państw - ostatnio brutalnie podbite przez Rem.

Helleński - Choć w języku helleńskim nie został spisany żaden "oryginalny" papirus, to jednak obecnie spora część zwojów magicznych jest pisana w tym właśnie języku, jako że magowie z Ilionu właśnie w języku swych przodków spisywali swoje nauki. Remscy nekromanci również pobierają swoje nauki właśnie w tym języku.

Afirski - Język bitnych i wyznających siłę wojowników, którzy wywodzą się rzekomo z upadłego Ilionu, podobnie jak Remowie. Afirscy najemnicy są znani ze swojej zawziętości i żądzy krwi.

Dafirski - Język hobgoblinów konnych nomadów, którzy nazywają swym domem Daphir.

Yigski - Język niedostępny zwykłym śmiertelnym, znany tylko Smokom - Królom, ostatnich z dumnych potomków królów Ludzi - Węży. Większość smoków zatraciła się w żądzy złota, po wymarciu Ludzi - Węży którym przewodzili. Smoki stanowią najwyższą szlachtę Imperium Salidzkiego - obecnie zmieszaną z krwią elficką przez Achillesa zdobywcę.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Republika Remska - rodzące się imperium, władające ziemiami Półwyspu Kopytnego, Hydry, Polifermi, Aphiru, Daphiru, Pyrrhy oraz Partii. . Rządzi nimi szlachta elficka, wywodząca się rzekomo od legendarnego uciekiniera z upadłego miasta Taranii, Remusa. Zagrożeni przez legendarnego wodza Pyrrusa, stworzyli rasę orków, korzystając z przeklętych zapisków wywodzących się ze skarbców Ilionu.

Stygia - kolebka cywilizacji, kraina ogromnych grobowców, zwanych piramidami, rządzona przez elficki ród faraonów Hipparchosów, który objęli władanie w Stygii po śmierci Achillesa Wielkiego. Życiodajna rzeka Styks jest źródłem jej ogromnego bogactwa - zboża. Polityczny klient Kardaszu, potęga Stygii dawno przeminęła - kraj stoi na skraju rozpadu na dwa królestwa.

Takbhet - miasto zwane "kolebką" cywilizacji, jak i faktyczna kolebka hobgoblinów. Siedziba dawniejszego Królestwa Takbheckiego, które razem ze Stygią swego czasu zniewoliło przyszły lud Helrani. Obecnie klient imperium Salidzkiego

Imperium Salidzkie - dawniej imperium które dyktowało wolę światu, obecnie cień swej przeszłości - lecz nadal potężne. Na kontynencie Koth główny oponent Kardaszu. Rządzona jest obecnie przez elficki ród Achajów, potomków Achillesa Wielkiego.

Helrania - mały kraj, założony przez ludzkich niewolników którzy zbiegli ze Stygii i Takbhetu. Obecnie podbici przez Republikę Remską, która traktuje ludność wyjątkowo brutalnie.

Aphir i Daphir - dwa kraje będące byłymi koloniami Helleny, obecnie część Repu bliki Remskiej. Walczą między sobą o "Drogę Wschodu" - Byzantion.

Karadasz- Potężne miasto handlowe, będące dawną kolonią Saphiru. Obecnie trzecia siła regionu - Stygia jest obecnie klientem Kardaszu, obawiając się podboju przez Salidów lub Rem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Post autor: Rincewind1 » 2012-03-27, 03:50

Wrzucona "nowa" mapa (duża poprawa - powinno być teraz dość czytelnie).
Obrazek

Zablokowany