Kodowanie larpów

narzędzie do oznaczania gier i ról na larpach

Informacje o LARPach

Moderator:Avalanche

skobel
Arystokrata
Posty:1591
Rejestracja:2008-06-02, 22:15
Lokalizacja:Łódź

Kodowanie larpów

Post autor: skobel » 2010-12-23, 02:09

Natknąłem się dziś na skandynawski sposób kodowania pewnych informacji dotyczących treści larpa i oczekiwań narratora (w ichniejszej nomenklaturze Directora) względem odgrywania postaci.

Dzięki temu gracze mogą upewnić się, że dostaną postać o którą im chodzi , zaangażują się w grę, od której wszyscy uczestnicy mają podobne oczekiwania oraz rozgrywka pasuje do ich wrażliwości i samopoczucia.

Umieszczenie oznaczeń na kartach postaci pozwoli łatwo kontrolować narratorowi wybór postaci a graczom przypomni o docelowej wymowie gry.

Chciałem się dowiedzieć, czy uważacie takie kodowanie za poprawne i potrzebne. Czy zgodzilibyście się je przyjąć w przyszłych projektach lub opracować własne?
Character styles:
Each character has a3-letter code representing its Character Style. This code is meant to describe what it’s like to play the character to help players pick characters.

G/E: Goal or Emotion oriented. Gs are more rewarding to play when focusing on pursuing goals, and Es are more rewarding when focusing on depicting emotions.
L/D: Light or Dark personality. How depressing/disturbing the PC is.
S/C: Simple/Complex personality. Complexity of the PC’s personality/motivations.

Priorities:
The opening letters of the classification represent which of five major elements are present as priorities in the larp, in decreasing order of importance.

A: Atmosphere. A particular mood or feel to the larp
D: Discovery. The existence of IC unknowns and the need to find out about them
M: Morality. Moral dilemmas and complicated moral decisions
R: Relationships. Complicated or changing relationship dynamics
S: Strategy. A need to make strategic decisions in pursuit of goals

Content advisories:
NC: Normal content. Teenagers and older should be comfortable playing.
AC: Adult content. Contains themes/elements that may not be suitable for teens.
DC: Disturbing content. Contains themes/elements that some adults may not be
comfortable with. Consider comfort level of everyone in group before playing.
i...
Z treści rozdziału usunąłem kodowanie dotyczące pracy narratora i NPCów i skali gry.

Źródło podaję zasłonięte, gdyż waham się, czy nie wykorzystać materiałów z pdfa w styczniowej grze i nie chciałbym spoilerować treści przyszłym graczom.
[spoiler]FirstOfDecember[/spoiler]

ODPOWIEDZ