Dread - Horror + Jenga

Dział z szeroko rozumianymi grami RPG

Moderatorzy:Avalanche, Elmo

Vareth
Wędrowiec
Posty:83
Rejestracja:2011-08-31, 09:55
Lokalizacja:Koszalin/Poznan/Łódź

Dread - Horror + Jenga

Post autor: Vareth » 2013-02-28, 14:56

Natknąłem się na system RPG "Dread" gdzie jedyną mechaniką jest ciągnięcie klocków z wierzy Jenga.


Strona gry.

Przykład jednej rozgrywki.

Awatar użytkownika
Hoxie
Osadnik
Posty:189
Rejestracja:2012-11-01, 16:34
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Hoxie » 2013-02-28, 16:09

"If, at any time in the game, the tower falls, the character of the player responsible is removed from the game, never to return."

To dla mnie jest chore. Powinien być to raczej jakiś krytyczny pech i poważniejsze nieprzyjemności niż w przypadku zwykłego niepowodzenia testu. Plus sam fakt, że po wywróceniu wieży robi ona sporo hałasu i trzeba ją później z powrotem układać co wybija z immersji.

Vareth
Wędrowiec
Posty:83
Rejestracja:2011-08-31, 09:55
Lokalizacja:Koszalin/Poznan/Łódź

Post autor: Vareth » 2013-02-28, 17:50

Obejrzyj sesje przykładową - jak dla mnie ciągnięcie z wierzy i ewentualne jej wywrócenie może potęgować napięcie.
Dla mnie to fajna ciekawostka - indias z ciekawym pomysłem - a nie pełnoprawny system.

A co do perma-death po przewróceniu wierzy, to wskazówka dla MG. Nie widzę powodu, dla którego trzeba by było się tego punktu kurczowo trzymać.

martamon
Wędrowiec
Posty:1
Rejestracja:2013-07-29, 12:53
Lokalizacja:Warszawa

Post autor: martamon » 2013-07-29, 12:53

więcej na ten temat tu http://jenga.pl/

ODPOWIEDZ