Sylwester 09 [autorski] " Druga Wojna Światowa "
Czyli szukam graczy do strategiczno - bitewnej gry sylwestrowej
Moderator:Avalanche
- Sir Nevalle
- Wędrowiec
- Posty:21
- Rejestracja:2009-11-06, 20:39
- Lokalizacja:Łódź
Sylwester 09 [autorski] " Druga Wojna Światowa "
Nie wiedziałem gdzie temat założyć, a zatem piszę tutaj
-----------------------------------------
Postanowiłem zorganizować gigantyczną symulację II wojny swiatowej i brakuje mi graczy chętnych do takiej bitwy...
-----------------------------
[ Robiłem podobną gre w wakacje 09 z moimi znajomymi i wyszło bardzo dobrze - W czasach 1000 r do 1600 roku - wygrali Krzyżacy , których anglo - zakonna flota podbiła Płw. Jukatan i turcję ] I teraz robie podejście nr. 2 tym razem do 2 wojny światowej...
Gra jest oparta na HOI 2 i 3 - Czyli jest to papierowa wersja tej gry.
Uwzględniłem projekty i prototypy pojazdów i technologii dla każdego z państw np.
III Rzesza - dostęp do broni atomowej ( Projekty SS Gen. SS H. Kammlera , Haunebu , Czołg Pantera II , Czołg Maus , broń chemiczna , biologiczna , Natter etc etc )
Polska - dostęp do prototypów czołgów i samolotów PZL .
ZSRR -
----------------------------
Jak wygląda gra?
2 poziomy
a). Taktyczny jak w HOI 2 i 3 ( Czyli ruchy na mapach etc...)
b) . Bitwa na planszy nr. 2 ( heksowej. )
Czyli jak w Dawn of War : DC i Soulstorm
--------------------------------------
Statystyki jednostek: (NP) ( Spisze ich około 5000 w zeszycie A4)
---------------------------
Nazwa : Pluton PzKpfw III
BS - 3
WS - 0
Pancerz ( Front/Side/Rear) 13/12/11
Uzbrojenie : KwK 38 l/42 50 mm oraz MG 34
- KwK 38 l/42 50 mm ( Siła 7 AP 4 ) Zasieg 6 pól
- MG 34 ( K6 strzałów przeciwko piechocie ) Zasięg 3 pola
Właściwości : Czołg
Ruch : 4 pola
Koszt Produkcji : 100 Metal , 220 Ropa , 120 Energia.
-----------------------
WALKA
=======
4 Fazy:
- 1. Faza Rozkazów ( Wydajemy rozkazy z tabeli rozkazów oficerów / armii np. okopanie , biegiem! , padnij!, etc )
- 2. Faza Ruchu ( jednoski mogą sie poruszyć/ pobiec )
- 3. Faza Strzelania ( Tak jak w wh40k)
- 4. Faza Walki Wręcz ( tak jak w wh40k )
==================
Tak to można w uproszczeniu pokazać.
(DUŻYM)
------------------------
Czołgi są produkowane plutonami czyli
- czołgi lekkie po 5 w plutonie
- srednie 4
- ciezkie 3
Samoloty analogicznie ( Ale z różnicami wystąpującymi w każdej armii . np. Klucz Spitfire'ów to 3 samoloty ; a "rój" Me Bf - 109 to 4 samoloty )
------------------------
Piechota .
Występuje tylko w formie plutonu. ( Walczy jako 1 znacznik )
Ma statystyki np:
Pluton Spadachroniarzy 101 Dyw. Pow-Desantowej.
WS 4, BS 4, S4, T5, I 5, LD 10 , W 8, Sv 3+ Movement 4 , A w CC, 2k6 .
Broń : Sten ; assaut k 10 , S 4, AP 5.
Bren ; heavy k6, S5, AP5 , pinning. ( Jednostka używa tego gdy jest okopana )
Granaty przeciwpancerne.
Zasady Specialne ( Unbreakable , Samotnicy , FnP , Fleet , Stubborn )
Koszt produkcji : 100 zaopatrzenia, 10 metal, 60 energia, 40 guma, 4 Manpower Cost.
---------------------------
Flota
Flota
Posiada punkty struktury jak w 40stce .
np. Pancernik Floty Japonii " Klasa Yamato"
Armor (F/S/R,Górny - tylko przy ataku bombowym / kami - kaze / rakietowym) 14/14/14/10
Structure Point's : 14
WS - 0
BS - 4
Broń :
I. 3 x Bateria 3 Dział 460 mm (Siła D, AP 1 , Zasięg 22 pola)
II. 2 X Bat. 3 Dział 155mm ( S 9 , AP 1, Zas. 18 pól )
III. 12 x Bat. Dział 127mm ( S 8 , AP 1, Zas 12 pól )
IV. 12 Baterii P-lot 72 mm ( S 7 , AP 1 , unlimited zasięg )
Moze zabierac od 4 do 7 Wodno-Samolotów
Radar "Oyodo" ( Przy strzelaniu do celu oddalonego o 10 pól wybrana bron jest sprzężona )
Zasięg na normalnej mapie - 3 pola
Zasieg na mapie bitwy - 4 pola
Koszt : 10 000 metal , 2000 energy , 1200 oil , 2000 supplies , 100 rare materials, 60 man - power cost.
Czas produkcji : 10 tur.
-------------------------
Tworzenie armii
Podobnie jak w FoW - wyjaśnię wkrótce...
-------------------------
Występują bohaterowie specjalni np. Płk. John Frost , Gen. Stanisław Sosabowski, Feldm. Erwin Rommel , itd...
-------------------------
Co do mapy mam problem ,bo chciałem zrobic kazdy kontynent na A0 kartonie ale sie nie wyrobie - bo na studiach mnie cisnie mocno ...
-----------------------------
Tak samo ze znacznikami ale coś wymyślę
------------------------------------
Więc mam pytanie czy ktoś byłby na serio zainteresowany grą? Oraz mógłby pomóc ze znacznikami i mapą z Was? - Oczywiście jesli by zagrał ....
To mogło by wiecej panstw / osób zagrac i z wiekszym realizmem
Bede temat aktualizował jak będę miał czas.
==============
Na razie mam obsadzone miejsca :
1. III Rzesza
2. ZSRR
3. Polska [?]
4. USA
***************************
Axis - Niemcy, USA.
Allies - -----------
Komintern - ZSRR , Polska
-------------------------------------------
-----------------------------------------
Postanowiłem zorganizować gigantyczną symulację II wojny swiatowej i brakuje mi graczy chętnych do takiej bitwy...
-----------------------------
[ Robiłem podobną gre w wakacje 09 z moimi znajomymi i wyszło bardzo dobrze - W czasach 1000 r do 1600 roku - wygrali Krzyżacy , których anglo - zakonna flota podbiła Płw. Jukatan i turcję ] I teraz robie podejście nr. 2 tym razem do 2 wojny światowej...
Gra jest oparta na HOI 2 i 3 - Czyli jest to papierowa wersja tej gry.
Uwzględniłem projekty i prototypy pojazdów i technologii dla każdego z państw np.
III Rzesza - dostęp do broni atomowej ( Projekty SS Gen. SS H. Kammlera , Haunebu , Czołg Pantera II , Czołg Maus , broń chemiczna , biologiczna , Natter etc etc )
Polska - dostęp do prototypów czołgów i samolotów PZL .
ZSRR -
----------------------------
Jak wygląda gra?
2 poziomy
a). Taktyczny jak w HOI 2 i 3 ( Czyli ruchy na mapach etc...)
b) . Bitwa na planszy nr. 2 ( heksowej. )
Czyli jak w Dawn of War : DC i Soulstorm
--------------------------------------
Statystyki jednostek: (NP) ( Spisze ich około 5000 w zeszycie A4)
---------------------------
Nazwa : Pluton PzKpfw III
BS - 3
WS - 0
Pancerz ( Front/Side/Rear) 13/12/11
Uzbrojenie : KwK 38 l/42 50 mm oraz MG 34
- KwK 38 l/42 50 mm ( Siła 7 AP 4 ) Zasieg 6 pól
- MG 34 ( K6 strzałów przeciwko piechocie ) Zasięg 3 pola
Właściwości : Czołg
Ruch : 4 pola
Koszt Produkcji : 100 Metal , 220 Ropa , 120 Energia.
-----------------------
WALKA
=======
4 Fazy:
- 1. Faza Rozkazów ( Wydajemy rozkazy z tabeli rozkazów oficerów / armii np. okopanie , biegiem! , padnij!, etc )
- 2. Faza Ruchu ( jednoski mogą sie poruszyć/ pobiec )
- 3. Faza Strzelania ( Tak jak w wh40k)
- 4. Faza Walki Wręcz ( tak jak w wh40k )
==================
Tak to można w uproszczeniu pokazać.
(DUŻYM)
------------------------
Czołgi są produkowane plutonami czyli
- czołgi lekkie po 5 w plutonie
- srednie 4
- ciezkie 3
Samoloty analogicznie ( Ale z różnicami wystąpującymi w każdej armii . np. Klucz Spitfire'ów to 3 samoloty ; a "rój" Me Bf - 109 to 4 samoloty )
------------------------
Piechota .
Występuje tylko w formie plutonu. ( Walczy jako 1 znacznik )
Ma statystyki np:
Pluton Spadachroniarzy 101 Dyw. Pow-Desantowej.
WS 4, BS 4, S4, T5, I 5, LD 10 , W 8, Sv 3+ Movement 4 , A w CC, 2k6 .
Broń : Sten ; assaut k 10 , S 4, AP 5.
Bren ; heavy k6, S5, AP5 , pinning. ( Jednostka używa tego gdy jest okopana )
Granaty przeciwpancerne.
Zasady Specialne ( Unbreakable , Samotnicy , FnP , Fleet , Stubborn )
Koszt produkcji : 100 zaopatrzenia, 10 metal, 60 energia, 40 guma, 4 Manpower Cost.
---------------------------
Flota
Flota
Posiada punkty struktury jak w 40stce .
np. Pancernik Floty Japonii " Klasa Yamato"
Armor (F/S/R,Górny - tylko przy ataku bombowym / kami - kaze / rakietowym) 14/14/14/10
Structure Point's : 14
WS - 0
BS - 4
Broń :
I. 3 x Bateria 3 Dział 460 mm (Siła D, AP 1 , Zasięg 22 pola)
II. 2 X Bat. 3 Dział 155mm ( S 9 , AP 1, Zas. 18 pól )
III. 12 x Bat. Dział 127mm ( S 8 , AP 1, Zas 12 pól )
IV. 12 Baterii P-lot 72 mm ( S 7 , AP 1 , unlimited zasięg )
Moze zabierac od 4 do 7 Wodno-Samolotów
Radar "Oyodo" ( Przy strzelaniu do celu oddalonego o 10 pól wybrana bron jest sprzężona )
Zasięg na normalnej mapie - 3 pola
Zasieg na mapie bitwy - 4 pola
Koszt : 10 000 metal , 2000 energy , 1200 oil , 2000 supplies , 100 rare materials, 60 man - power cost.
Czas produkcji : 10 tur.
-------------------------
Tworzenie armii
Podobnie jak w FoW - wyjaśnię wkrótce...
-------------------------
Występują bohaterowie specjalni np. Płk. John Frost , Gen. Stanisław Sosabowski, Feldm. Erwin Rommel , itd...
-------------------------
Co do mapy mam problem ,bo chciałem zrobic kazdy kontynent na A0 kartonie ale sie nie wyrobie - bo na studiach mnie cisnie mocno ...
-----------------------------
Tak samo ze znacznikami ale coś wymyślę
------------------------------------
Więc mam pytanie czy ktoś byłby na serio zainteresowany grą? Oraz mógłby pomóc ze znacznikami i mapą z Was? - Oczywiście jesli by zagrał ....
To mogło by wiecej panstw / osób zagrac i z wiekszym realizmem
Bede temat aktualizował jak będę miał czas.
==============
Na razie mam obsadzone miejsca :
1. III Rzesza
2. ZSRR
3. Polska [?]
4. USA
***************************
Axis - Niemcy, USA.
Allies - -----------
Komintern - ZSRR , Polska
-------------------------------------------
Ostatnio zmieniony 2009-11-22, 18:47 przez Sir Nevalle, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziewiątka ! Do boju za Lorda Nashera !
- Sir Nevalle
- Wędrowiec
- Posty:21
- Rejestracja:2009-11-06, 20:39
- Lokalizacja:Łódź
Ok to wyjaśniam - Zbieramy surowce , odkrywamy technologie jak w HOI 2 i 3.
Prowadzimy bitwy jak w warhammerze 40.000
a armie tworzymy na podobienstwo zasad FoW....
I to DZIAŁA Tak , grałem już tak raz w wakacje z przyjaciómi od 10 rano do 22 wieczorem w realiach lat 1000-1600 i wygrał sojusz Zak. Krzyżackiego, Templariuszy, Hanzy i Anglii oraz Egiptu przeciwko Francji,Kastylii,Rusi,Koronie i Litwie oraz Porcie Otomańskiej i Inkom.
Prowadzimy bitwy jak w warhammerze 40.000
a armie tworzymy na podobienstwo zasad FoW....
I to DZIAŁA Tak , grałem już tak raz w wakacje z przyjaciómi od 10 rano do 22 wieczorem w realiach lat 1000-1600 i wygrał sojusz Zak. Krzyżackiego, Templariuszy, Hanzy i Anglii oraz Egiptu przeciwko Francji,Kastylii,Rusi,Koronie i Litwie oraz Porcie Otomańskiej i Inkom.
Dziewiątka ! Do boju za Lorda Nashera !
- Sir Nevalle
- Wędrowiec
- Posty:21
- Rejestracja:2009-11-06, 20:39
- Lokalizacja:Łódź
- Sir Nevalle
- Wędrowiec
- Posty:21
- Rejestracja:2009-11-06, 20:39
- Lokalizacja:Łódź
Ok, gra jest turowa , gromadzimy zasoby, badamy technologie i produjemy wojsko według wzorca z Flames of War .
Toczymy walki na planszy heksowej rozmiaru a1 gdzie 1 znacznik to 1 oddział. Walka jest jak w Warhammer 40.000 i zawarłem pare elementów z WFB.
Mogłbym sie tez z zaiteresowanymi wczesniej spotkac i wyjasnic co i jak, bo na super dokładne pisanie nie mam czasu - kolokwia
--------------
Prosiłbym o bardziej szczegółowe pytania
Ostatnio zmieniony 2009-11-24, 19:11 przez Sir Nevalle, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziewiątka ! Do boju za Lorda Nashera !