Osiągnięcia do Animal Farm

Dyskusje o grach planszowych, nowości, modyfikacje zasad.

Moderator:Avalanche

Awatar użytkownika
orions
Szlachcic
Posty:836
Rejestracja:2008-06-17, 19:19
Lokalizacja:Łódź

Osiągnięcia do Animal Farm

Post autor: orions » 2013-05-16, 12:45

Ekipo grająca ostatnio w Animal Farm!

Osiągnięcia poproszę :)

Dla przypomnienia oto te, które już są (oczywiście nie musicie się nimi sugerować):

1) Zagraj w Animal Farm. (10)
2) Wygraj w Animal Farm. (15)
3) Wygraj 5-osobową partię Animal Farm. (20)
4) Wygraj przynajmniej 3 rozliczenia regionów samodzielnie, bez wchodzenia w sojusz z innym graczem. (10)
5) Wypełnij samodzielnie przynajmniej 3 rewolucje. (15)
6) Podczas partii cały czas udawaj przywódcę kraju, który kontrolujesz. (15)
7) Wykup wszystkie zdolności zaawansowane w ciąg jednej gry. (15)
Kaimada: Najchętniej kupiłbym jeden dodatek i grał na czyjejś podstawce.
Ash: Fuj, to jak uprawianie miłości z własną kobietą, ale na niepościelonym łóżku kolegi.

Awatar użytkownika
Hoxie
Osadnik
Posty:189
Rejestracja:2012-11-01, 16:34
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Hoxie » 2013-05-16, 15:03

Z czystej ciekawości - Kto wymyślał powyższe osiągnięcia? Bo z tego co się orientuję to nie było chętnych do testowania gry.

Jeśli chodzi o mnie to ja bym sugerował coś w tym stylu:
- Zbierz 50 pkt. zwycięstwa (10)
- Bądź słownym graczem i spełnij wszystkie ustalone warunki przy negocjacjach (10)
- Doprowadź do sytuacji w której posiadasz w polu nowych wpływów po jednym z żetonów z każdej lokacji (5)
- Przez trzy tury pod rząd otrzymuj większą ilość żetonów z jednego terenu (10)

W sobotę spróbuję jeszcze raz zagrać. może mi przyjdzie coś do głowy.
Ostatnio zmieniony 2013-05-16, 15:04 przez Hoxie, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
orions
Szlachcic
Posty:836
Rejestracja:2008-06-17, 19:19
Lokalizacja:Łódź

Post autor: orions » 2013-05-16, 20:15

Tamte wymyślali autorzy gry.
Kaimada: Najchętniej kupiłbym jeden dodatek i grał na czyjejś podstawce.
Ash: Fuj, to jak uprawianie miłości z własną kobietą, ale na niepościelonym łóżku kolegi.

Awatar użytkownika
orions
Szlachcic
Posty:836
Rejestracja:2008-06-17, 19:19
Lokalizacja:Łódź

Post autor: orions » 2013-05-19, 21:36

I jak po wczorajszej partii?
Kaimada: Najchętniej kupiłbym jeden dodatek i grał na czyjejś podstawce.
Ash: Fuj, to jak uprawianie miłości z własną kobietą, ale na niepościelonym łóżku kolegi.

Awatar użytkownika
Hoxie
Osadnik
Posty:189
Rejestracja:2012-11-01, 16:34
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Hoxie » 2013-05-19, 22:15

Wszyscy uznali, że ta gra nie zrobi furory na ŁPGu. Dotarliśmy do połowy, a wszyscy gracze uznali, że nie chce im się grać w grę typu "Zabójca przyjaźni". Nie miałem się co sprzeczać.

Do głównych argumentów należały negocjacje stwarzające konflikty między graczami, zbyt duża złożoność gry by nauczyć się w nią grać po jednym razie i wymóg znajomości większości zasad by wiedzieć co się robi i co trzeba robić. Ostatni argument z kolei doprowadza do tego, że całą grę trzeba wyjaśnić przed jej rozpoczęciem by było wiadomo o co chodzi i do czego się dąży (a wszystko na raz, bez przykładów pojąć ciężko), a później jeszcze wyjaśniać zasady X razy podczas gry.

Tsumoso
Wędrowiec
Posty:40
Rejestracja:2013-03-17, 12:54
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Tsumoso » 2013-05-19, 23:12

Gra nie jest dobra na coś takiego jak ŁPG, moim zdaniem mocno odstraszy nowych graczy.

- Kiepski graficzny design (wali kiczem, epilepsją i rzyganiem tęczą)
- Symbole nie dla wszystkich będą intuicyjne i jasne -> ciągłe wertowanie instrukcji
- Nieciekawy klimat - ni to Orwell ni to bajka dla dzieci, ot jakieś zwierzakoludy chcą wywoływać rewolucje bo dostają za to punkty i nie jest im na rękę by inne zwierzakoludy wywoływały rewolucje dlatego wchodzą między sobą w sojusze albo i nie...
- Podstawowe zasady są nawet do pojęcia ale gracz tak naprawdę nie wie co ma robić, czy co się opłaca robić -> gra się w ciemno, coś się licytuje, coś się przeszkadza zdobyć innym ale moim zdaniem zero świadomych decyzji/taktyki bez przeczytania 2-3x instrukcji i zagrania m.in. 2-3 razy
- Problematyczne wydają się 3 różne pola na żetony przy czym z tych 2 pól można robić to, z tych 2 pól to a z tego jednego można kupować to - przydałyby się jakieś intuicyjne symbole czy nawet, o zgrozo, LITERKI opisujące coś by ułatwić życie.
- Problematyczne jest 5 kolorów żetonów za które można kupować 5 różnych podstawowych akcji i 5 różnych zaawansowanych akcji mogących się dziać podczas jednego z 5 etapów gry i ty musisz jakos tak grać by inni nie mieli jakiś z tych żetonów by nie odpalać rewolucji i nieodpalać niektórych kart akcji, które mogą Ci przeszkodzić chociaż jest ich 10 i nie dasz rady ogarnąć co się opłaca albo nie opłaca bo co chwilę się coś zmienia/przemienia i jest straszny chaos dokładnie jak to całe długie zdanie :P ...

... ech, sorry za moje hejcenie :-P

P.S.
"6) Podczas partii cały czas udawaj przywódcę kraju, który kontrolujesz. (15) " - niby jak? odgrywać chińską pandę czy francuską żabę, wat?

ODPOWIEDZ