Autorski system bitewny w realiach sredniowiecza

Chetnie wysłucham opini i chetnie przyjme pomoc przy twozeniu autorskiego systemu bitewnego

Moderator:Avalanche

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Autorski system bitewny w realiach sredniowiecza

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-10, 16:43

Pomysł jest taki stworzyc autorski system bitewny w realiach sredniowiecza powiedzmy XVw ktory umozliwilby rozgrywanie bitew z tego okresu. Cos dla ludzi ktorzy chce pobatlic ale niepasuje im zabardzo Warhamerowy system cos bez magii i w oparciu o figurki 1/72 ktore najlatwiej dostac i jest ich spory wybor a figsy GW GZ sa co prawda fajniejsze ale duzo duzo drozsze.
Zapraszam do dyskusji co wg was powinno sie w nim znalesc?
proponuje najpierw armie:Anglia Szkocja Francja Rosja Polska i Litwa Turcja Wegry Czechy Niemcy Krzyzacy Hiszpania Wlochy

Awatar użytkownika
nifelheim
Osadnik
Posty:307
Rejestracja:2008-06-10, 10:52
Lokalizacja:Łódź
Kontakt:

Post autor: nifelheim » 2008-10-10, 20:01

Hmm, ciekawie byłoby rozegrać jakąś historyczną bitwę odwzorowując np ukształtowanie terenu.

Awatar użytkownika
Tjal
Arystokrata
Posty:1813
Rejestracja:2008-06-02, 21:54
Lokalizacja:Uć znowu

Post autor: Tjal » 2008-10-10, 20:34

DO historycznych wielkich walk, wolę gry na heksach , może ktoś by sie kiedyś pisał na partyjkę tym starym sposobem :-) ?


Co do systemu historycznego, jak najbardziej mnie takie coś interesuje, są już jakieś wstępne koncepcje zasad czy inne założenia :-) ?
Kiedy patrzysz w otchłań, pamiętaj że otchłań może się czuć nieswojo

Awatar użytkownika
niestrawny
Wędrowiec
Posty:79
Rejestracja:2008-07-24, 19:41
Lokalizacja:Pków/Łódź
Kontakt:

Post autor: niestrawny » 2008-10-10, 20:36

Bomba, jeszcze warto by było pomyśleć nad bohaterami - tzn. jakie profity dawaliby swoim armiom etc. myślę że warto by było odpalić do tego Medivala
W Krainie Ciemności, rodzi się Mrok...

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-10, 22:24

koncepcja jest taka zeby system byl jak najprostrzy czyli glownie o walke chodzi macie moze jakies propozycje na ten temat?
tak myslalem nad bochaterami np joanna d`arc u francuzow unas zawisza itp

charakterystyki jednostek moglyby byc nastepujace:
ruch walka strzelanie zadawane obr wytrzymalosc morale

walka moglaby wygladac tak:
walka atakujacego i walka broniacego
z tabeki rzut k6 na trafienie
obrazenia to ob zadawane przez jednostke np minus sparowanie broniacego(zbroja itp)

strzelanie no to rzut na trafienie i obr jak wyzej

oczywiscie kazda bron bedzie miala jakies specjalne wlasciwosci itp


np piki jakies bonusy za dlugosc albo angielskie luki za zasieg i sile trafienia
czeskie cepy w bezposredniej walce czy szkockie topory itp itd

jak wam sie podoba zarys ogolny??


aha i pytanie jeszcze jedno co by wam bardziej pasowalo zeby 1 figurka byla jednym czlowiekiem czy np pewna iloscia ludzi np 10 czy 20?
Ostatnio zmieniony 2008-10-10, 22:29 przez vendetta_222, łącznie zmieniany 2 razy.

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-11, 12:51

gdyby ktos chcial mam podrecznik do battla historycznego

Awatar użytkownika
Tjal
Arystokrata
Posty:1813
Rejestracja:2008-06-02, 21:54
Lokalizacja:Uć znowu

Post autor: Tjal » 2008-10-11, 21:30

Ja bym się jak najbardziej uśmiechnął o ten podręcznik.
Kiedy patrzysz w otchłań, pamiętaj że otchłań może się czuć nieswojo

Awatar użytkownika
Enzeru
Szlachcic
Posty:1225
Rejestracja:2008-08-11, 14:44
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Enzeru » 2008-10-11, 22:37

Sa nakladki do battla historyczne..poszukam linków idam je tu..
In the name of the Emperor I order you to die!!!


vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-11, 23:54

a co sadzicie o pomysle moim?

Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Post autor: Rincewind1 » 2008-10-12, 12:21

Okay, jestem za i chętny do pomocy, tyle że nie należy przesadzać z banalnością systemu - prostackich(bo niestety nie prostych) systemów bitewnych na necie jest od cholery. A warto by stworzyć system prosty, a jednocześnie pełen smaczków.
Obrazek

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-12, 12:31

wiec co proponujecie? podalem juz maly przyklad

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-12, 22:45

oki dzis byla debata na temat walki
proponowane rozwiazania:
rzut na ww na trafienie
potem k6+sila-zbroja ew wytrzymalosc

cos ktos proponuje innego?

Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Post autor: Rincewind1 » 2008-10-13, 21:22

No właśnie ja tak pomyślałem dzisiaj że może dmg by był taki

siła - zbroja + bonusy od broni.

bez wytrzymałości i k6.
Obrazek

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-14, 00:35

no niewiem wiesz ja bym obstawal za sila jednosyki czyli czlowieka + obrazeniami z danej broni bo tak by bylo najrozsadniej bo kazda bron jest inna i zadaje inne obr

ODPOWIEDZ