Strona 1 z 7

Autorski system bitewny w realiach sredniowiecza

: 2008-10-10, 16:43
autor: vendetta_222
Pomysł jest taki stworzyc autorski system bitewny w realiach sredniowiecza powiedzmy XVw ktory umozliwilby rozgrywanie bitew z tego okresu. Cos dla ludzi ktorzy chce pobatlic ale niepasuje im zabardzo Warhamerowy system cos bez magii i w oparciu o figurki 1/72 ktore najlatwiej dostac i jest ich spory wybor a figsy GW GZ sa co prawda fajniejsze ale duzo duzo drozsze.
Zapraszam do dyskusji co wg was powinno sie w nim znalesc?
proponuje najpierw armie:Anglia Szkocja Francja Rosja Polska i Litwa Turcja Wegry Czechy Niemcy Krzyzacy Hiszpania Wlochy

: 2008-10-10, 20:01
autor: nifelheim
Hmm, ciekawie byłoby rozegrać jakąś historyczną bitwę odwzorowując np ukształtowanie terenu.

: 2008-10-10, 20:34
autor: Tjal
DO historycznych wielkich walk, wolę gry na heksach , może ktoś by sie kiedyś pisał na partyjkę tym starym sposobem :-) ?


Co do systemu historycznego, jak najbardziej mnie takie coś interesuje, są już jakieś wstępne koncepcje zasad czy inne założenia :-) ?

: 2008-10-10, 20:36
autor: niestrawny
Bomba, jeszcze warto by było pomyśleć nad bohaterami - tzn. jakie profity dawaliby swoim armiom etc. myślę że warto by było odpalić do tego Medivala

: 2008-10-10, 22:24
autor: vendetta_222
koncepcja jest taka zeby system byl jak najprostrzy czyli glownie o walke chodzi macie moze jakies propozycje na ten temat?
tak myslalem nad bochaterami np joanna d`arc u francuzow unas zawisza itp

charakterystyki jednostek moglyby byc nastepujace:
ruch walka strzelanie zadawane obr wytrzymalosc morale

walka moglaby wygladac tak:
walka atakujacego i walka broniacego
z tabeki rzut k6 na trafienie
obrazenia to ob zadawane przez jednostke np minus sparowanie broniacego(zbroja itp)

strzelanie no to rzut na trafienie i obr jak wyzej

oczywiscie kazda bron bedzie miala jakies specjalne wlasciwosci itp


np piki jakies bonusy za dlugosc albo angielskie luki za zasieg i sile trafienia
czeskie cepy w bezposredniej walce czy szkockie topory itp itd

jak wam sie podoba zarys ogolny??


aha i pytanie jeszcze jedno co by wam bardziej pasowalo zeby 1 figurka byla jednym czlowiekiem czy np pewna iloscia ludzi np 10 czy 20?

: 2008-10-11, 12:51
autor: vendetta_222
gdyby ktos chcial mam podrecznik do battla historycznego

: 2008-10-11, 21:30
autor: Tjal
Ja bym się jak najbardziej uśmiechnął o ten podręcznik.

: 2008-10-11, 22:37
autor: Enzeru
Sa nakladki do battla historyczne..poszukam linków idam je tu..

: 2008-10-11, 23:54
autor: vendetta_222

: 2008-10-11, 23:54
autor: vendetta_222
a co sadzicie o pomysle moim?

: 2008-10-12, 12:21
autor: Rincewind1
Okay, jestem za i chętny do pomocy, tyle że nie należy przesadzać z banalnością systemu - prostackich(bo niestety nie prostych) systemów bitewnych na necie jest od cholery. A warto by stworzyć system prosty, a jednocześnie pełen smaczków.

: 2008-10-12, 12:31
autor: vendetta_222
wiec co proponujecie? podalem juz maly przyklad

: 2008-10-12, 22:45
autor: vendetta_222
oki dzis byla debata na temat walki
proponowane rozwiazania:
rzut na ww na trafienie
potem k6+sila-zbroja ew wytrzymalosc

cos ktos proponuje innego?

: 2008-10-13, 21:22
autor: Rincewind1
No właśnie ja tak pomyślałem dzisiaj że może dmg by był taki

siła - zbroja + bonusy od broni.

bez wytrzymałości i k6.

: 2008-10-14, 00:35
autor: vendetta_222
no niewiem wiesz ja bym obstawal za sila jednosyki czyli czlowieka + obrazeniami z danej broni bo tak by bylo najrozsadniej bo kazda bron jest inna i zadaje inne obr