Rozpiski
Moderator:Avalanche
No sprawdziłem sobie i faktycznie w 7ed (od 7 lutego , już niedługo :D ) wszystko z LD5 skacze na LD6(w armi lizardow). Według tego co mówisz to terror będzie testowany (przekładając lizardzi LD na normalny) na:
- saurusy na 9, kroxy na 8, reszta na 7. Wiec statystycznie wszyscy zdają.
edit. A salki powodują strach wiec sobie ich nie poterroryzuje. Stedzio powoduje Terror wiec sobie co najwyżej ręke podadzą. Ogólnie to pozostają skinki w 2 formach na terradonach i na piechote.
edit2. No kroxy tak z rozpędu wpisane bo one też powodują strach.
- saurusy na 9, kroxy na 8, reszta na 7. Wiec statystycznie wszyscy zdają.
edit. A salki powodują strach wiec sobie ich nie poterroryzuje. Stedzio powoduje Terror wiec sobie co najwyżej ręke podadzą. Ogólnie to pozostają skinki w 2 formach na terradonach i na piechote.
edit2. No kroxy tak z rozpędu wpisane bo one też powodują strach.
Ostatnio zmieniony 2009-01-18, 11:17 przez tattva, łącznie zmieniany 3 razy.
Dzis zagrałem pierwszą bitwę nowymi DE. Rozpiska jest raczej niestandardowa, jej głównym załozeniem było zamieszczenie w armi kociołka i wichek. Grałem przeciw HE.
Moja armia wygladała następująco.
Lord z dwurakiem, odwrotym wardem, terrorem i blood armor
Dwie sorcki, jedna ze sztyletem i dispelem, druga z dodatkowym czarem i dispelem.
Hag queen na kociołku BSB
Assassin z +d3A, -1A dla wroga, podnoszeniem siły
do tego 14 Bk z ASF
14 wiczek
10 kuszników
3 bolce
5 dark raiderów
2x5 shadów
19 warriorów
Po stronie HE był Lev 4 na orzełku z book of hoth i 2x2 lev 2 z dispelami i przerzutem do misscasta.
2x21 spearmenów
2 bolce
2 orzełki
2x5 dragonprinców jeden z banner of sorrcery
2x5 elyrianie
2x5 shadsi
10 lucznikow
Bitwa była strasznie zarzarta, na koncu wynik padł na remis. Na planszy zostało naprawde niewiele.
Moje konkluzje, jesli bieze sie kociołek to armia musi byc na defensie, kocioł jest mega wolny. Kocioł jest ciezko zniszczalny, bolce waliły po nim 2 tury i zabiły jedna witchke.
Kusznicy DE sa zwałowani, ich kusze nie maja move or fire i robią tym straszna rzeznie. Shadow warrirów opłaca wystawiać sie tylko z dwurakami, inaczej mimo swietnych trafien nic nie rania i uciakaja. Wiczki i kociol to absolutna maszyna do mielenia mięsa. W momencie kiedy wiczki w koncu mogly powalczyc zostalo ich 4 sztuki z championem, co i tak pozwoliło im wyplacic 17 ataków z przerzutem do trafienia i poisonem, a kiedy kociolek jest obok nie ma bata zeby pękły. BK to absolutnie przegięta jednostka ale schodzi od kazdej magi i strzelania. Magia wiczek niestety nie pokazała za duzo na tej bitwie, w pierszej turze mialem misscast na dwóch kosciach(sic!) i sorcka sie popsuła. Za to widziałem w tym potencjał, kosci pojawiają sie jak z rękawa. Następna konkuzja to jezeli mozesz wziac harpie zamiast shadów, to wez te piersze. Shadzi moze i maja 5ws i bs, bron dwureczna i hate, ale sa drodzy. harpi za to nie szkoda, a nadaja sie znacznie lepej do polowania na maszyny i magów.
Ostateczna konkluzja jest taka ze jesli grasz defens DE kontra inny defens to musisz jak najszybciej unieruchomić jego magów i luczników. Elfy są strasznie miękkie. Z drugiej strony strzelanie DE jest mocno dogięte.
Patent z teleportującymi sie charakterami działa jak najbardziej, gracz przeciwny zuzył 2 dispelle w pierszej turze zeby tylko zatrzymać latajacego lorda albo assassina.
Przemek ty masz jakos taniej w cytadeli tak sie jeszcze zapytam??
Bo pora zamowić shagotha do noszenia kociołka.
Moja armia wygladała następująco.
Lord z dwurakiem, odwrotym wardem, terrorem i blood armor
Dwie sorcki, jedna ze sztyletem i dispelem, druga z dodatkowym czarem i dispelem.
Hag queen na kociołku BSB
Assassin z +d3A, -1A dla wroga, podnoszeniem siły
do tego 14 Bk z ASF
14 wiczek
10 kuszników
3 bolce
5 dark raiderów
2x5 shadów
19 warriorów
Po stronie HE był Lev 4 na orzełku z book of hoth i 2x2 lev 2 z dispelami i przerzutem do misscasta.
2x21 spearmenów
2 bolce
2 orzełki
2x5 dragonprinców jeden z banner of sorrcery
2x5 elyrianie
2x5 shadsi
10 lucznikow
Bitwa była strasznie zarzarta, na koncu wynik padł na remis. Na planszy zostało naprawde niewiele.
Moje konkluzje, jesli bieze sie kociołek to armia musi byc na defensie, kocioł jest mega wolny. Kocioł jest ciezko zniszczalny, bolce waliły po nim 2 tury i zabiły jedna witchke.
Kusznicy DE sa zwałowani, ich kusze nie maja move or fire i robią tym straszna rzeznie. Shadow warrirów opłaca wystawiać sie tylko z dwurakami, inaczej mimo swietnych trafien nic nie rania i uciakaja. Wiczki i kociol to absolutna maszyna do mielenia mięsa. W momencie kiedy wiczki w koncu mogly powalczyc zostalo ich 4 sztuki z championem, co i tak pozwoliło im wyplacic 17 ataków z przerzutem do trafienia i poisonem, a kiedy kociolek jest obok nie ma bata zeby pękły. BK to absolutnie przegięta jednostka ale schodzi od kazdej magi i strzelania. Magia wiczek niestety nie pokazała za duzo na tej bitwie, w pierszej turze mialem misscast na dwóch kosciach(sic!) i sorcka sie popsuła. Za to widziałem w tym potencjał, kosci pojawiają sie jak z rękawa. Następna konkuzja to jezeli mozesz wziac harpie zamiast shadów, to wez te piersze. Shadzi moze i maja 5ws i bs, bron dwureczna i hate, ale sa drodzy. harpi za to nie szkoda, a nadaja sie znacznie lepej do polowania na maszyny i magów.
Ostateczna konkluzja jest taka ze jesli grasz defens DE kontra inny defens to musisz jak najszybciej unieruchomić jego magów i luczników. Elfy są strasznie miękkie. Z drugiej strony strzelanie DE jest mocno dogięte.
Patent z teleportującymi sie charakterami działa jak najbardziej, gracz przeciwny zuzył 2 dispelle w pierszej turze zeby tylko zatrzymać latajacego lorda albo assassina.
Przemek ty masz jakos taniej w cytadeli tak sie jeszcze zapytam??
Bo pora zamowić shagotha do noszenia kociołka.
Kurczę to ten twój przeciwnik raczej był głupi jeśli próbował ustrzelić Kociołek. Ja bym walił po BG albo witchkach a najlepiej po spearmenach na panike. A jak się sprawdził assasin oprócz zdejmowania dispelli? I jak walczyły witchki?
Nie ma lekko w ciężkich czołgach.
Jaqob napisał/a:
To my mamy jakieś "normalne" spotkania?
Chodzę już drugi rok i na ani jednym nie byłem .
"Ja nie widzę problemu, że ktoś płaczę po rozmowie ze mną." -Silvanel
Jaqob napisał/a:
To my mamy jakieś "normalne" spotkania?
Chodzę już drugi rok i na ani jednym nie byłem .
"Ja nie widzę problemu, że ktoś płaczę po rozmowie ze mną." -Silvanel
Kociolek byl ostrzeliwany w 5 i 6 turze jak jego bolce nie maly juz celow, wiczki nie mialy dla siebie przeciwników i walczyly tylko z fastami, tak jak mowiłem panienki sa straszne. Spearmeni wyparowali po tym jak rzuciłem miscast(NA DWÓCH QRDE KOŚCIACH!!!) i przeciwnik rzucił własny czar:)(podpalanie z high magic), akurat sie zdazyło ze to w tym regimencie był assassin ale miał szczescie i został ostanim modelem akurat w zasiegu szarzowym do jego Lorda maga. Mag oczywiscie uciekł ale to wystawiło go na strzał z bolca. Assassin umarł chwile pozniej po tym jak wszarzowała w niego 21 spearmanów, gralismy na zasady z BP i jesli obie strony miały ASF to decydowała kolejność szarż a nie Inicjatywy. Tak więc nie zdazył zabic ani jednego:P. BG dotrwało nie naruszone do konca bitwy i wsysneło nosem regiment spearmanów i dragon princów:D. Generalnie było ciezko i ostatni raz wziałem shadow warriorów.
Rozpiska która trzeba zagrac ale napewno zbyt nudna zeby nią ciągle grać. Wartości pkt w niektórych przypadkach mogą sie różnić o kilka pkt wiec konćowa wartość możę być większa lub mniejsza o jakies 50-100 pkt.
Bochaterowie:
Skink Priest lvl 2 [100pkt] + Stegadon z Engine of Gods [255pkt]
Core:
Skink Skirmishers * 10 [70pkt]
Skink Skirmishers * 10 [70pkt]
Skink Skirmishers * 10 [70pkt]
Specjal:
Stegadon [235pkt]
Stegadon [235pkt]
Stegadon [235pkt]
Stegadon [235pkt]
Rare:
Ancient Stegadon [275pkt]
Ancient Stegadon [275pkt]
Modeli w armi : :P
Liczba pkt: 2055 pkt
PD 5
DD 3
Armia złożona na lizardach z 7ed. Tak jak mówiłem zbyt nudna żeby grać nią non stop ale na tyle zabawna że chociaż raz zagrać trzeba. EoG daje wszystkim stegadonom w 12" od niej worda 5+ na strzelanie. Magowi może nawet jakimś cudem wyjdzie IF. A generalnie to trzeba się dobrze bawić. :D Stegadony są prawie identyczne jak w 6edycji z tą różnicą żę są teraz Immune to Psychology i mają LD 6 i Howdah daje tylko 3+ sava chyba.
Ancient Stegadon ma staty stegadona z modyfikacją +1 SS +1T -1A.
Bochaterowie:
Skink Priest lvl 2 [100pkt] + Stegadon z Engine of Gods [255pkt]
Core:
Skink Skirmishers * 10 [70pkt]
Skink Skirmishers * 10 [70pkt]
Skink Skirmishers * 10 [70pkt]
Specjal:
Stegadon [235pkt]
Stegadon [235pkt]
Stegadon [235pkt]
Stegadon [235pkt]
Rare:
Ancient Stegadon [275pkt]
Ancient Stegadon [275pkt]
Modeli w armi : :P
Liczba pkt: 2055 pkt
PD 5
DD 3
Armia złożona na lizardach z 7ed. Tak jak mówiłem zbyt nudna żeby grać nią non stop ale na tyle zabawna że chociaż raz zagrać trzeba. EoG daje wszystkim stegadonom w 12" od niej worda 5+ na strzelanie. Magowi może nawet jakimś cudem wyjdzie IF. A generalnie to trzeba się dobrze bawić. :D Stegadony są prawie identyczne jak w 6edycji z tą różnicą żę są teraz Immune to Psychology i mają LD 6 i Howdah daje tylko 3+ sava chyba.
Ancient Stegadon ma staty stegadona z modyfikacją +1 SS +1T -1A.
Ostatnio zmieniony 2009-01-22, 22:46 przez tattva, łącznie zmieniany 2 razy.
Moja odpowiedź na powyższe;) Zgadnij do kogo będę najpierw mierzyć;p
Aha! Skąd masz nowy Army book?
Pluton Egzekucyjny;)2050 Pts - Empire Army
1 Arch Lector of Sigmar @ 295 Pts
General; Prayers of Sigmar
Armour of Meteoric Iron [25]
Wyrmslayer Sword [15]
Doomfire Ring [30]
1 War Altar @ [0] Pts
2 Warhorse @ [0] Pts
1 Captain @ 148 Pts
Full Plate Armor; Pegasus
Dragon Bow [25]
Enchanted Shield [15]
1 Pegasus @ [50] Pts
1 Battle Wizard of the Amethyst Order @ 150 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Icon of Magnus [25]
Dispel Scroll [25]
1 Battle Wizard of the Amethyst Order @ 150 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Rod of Power [30]
Power Stone [20]
1 Steam Tank @ 300 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
1 Steam Tank @ 300 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
1 Great Cannon @ 100 Pts
3 Crew @ [0] Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
3 Crew @ [0] Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
3 Crew @ [0] Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
3 Crew @ [0] Pts
9 Crossbowmen @ 85 Pts
Crossbow
1 Marksman @ [5] Pts
9 Crossbowmen @ 85 Pts
Crossbow
1 Marksman @ [5] Pts
9 Crossbowmen @ 85 Pts
Crossbow
1 Marksman @ [5] Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 6
Models in Army: 54
Total Army Cost: 1998
Coś tłumaczyć??
I jedno zapytanko: czy Twoja armia jest legalna?? Stegodony to chyba rary są? tyle nie wolno Ci ich chyba wystawić... Czy się mylę??
Aha! Skąd masz nowy Army book?
Pluton Egzekucyjny;)2050 Pts - Empire Army
1 Arch Lector of Sigmar @ 295 Pts
General; Prayers of Sigmar
Armour of Meteoric Iron [25]
Wyrmslayer Sword [15]
Doomfire Ring [30]
1 War Altar @ [0] Pts
2 Warhorse @ [0] Pts
1 Captain @ 148 Pts
Full Plate Armor; Pegasus
Dragon Bow [25]
Enchanted Shield [15]
1 Pegasus @ [50] Pts
1 Battle Wizard of the Amethyst Order @ 150 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Icon of Magnus [25]
Dispel Scroll [25]
1 Battle Wizard of the Amethyst Order @ 150 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Rod of Power [30]
Power Stone [20]
1 Steam Tank @ 300 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
1 Steam Tank @ 300 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
1 Great Cannon @ 100 Pts
3 Crew @ [0] Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
3 Crew @ [0] Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
3 Crew @ [0] Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
3 Crew @ [0] Pts
9 Crossbowmen @ 85 Pts
Crossbow
1 Marksman @ [5] Pts
9 Crossbowmen @ 85 Pts
Crossbow
1 Marksman @ [5] Pts
9 Crossbowmen @ 85 Pts
Crossbow
1 Marksman @ [5] Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 6
Models in Army: 54
Total Army Cost: 1998
Coś tłumaczyć??
I jedno zapytanko: czy Twoja armia jest legalna?? Stegodony to chyba rary są? tyle nie wolno Ci ich chyba wystawić... Czy się mylę??
Ostatnio zmieniony 2009-01-22, 22:20 przez Enzeru, łącznie zmieniany 1 raz.
In the name of the Emperor I order you to die!!!
Nowy AB leży w sklepach GW i tam go można oglądać :) A ludzie sobie oglądają przychodzą na forum i praktycznie cały już opisali :P. Tylko żę w temacie zajmującym 40 stron. :P
Co do tego czy moge wystawić to moge. Zwykły stegadon to specjal a Ancient to Rare.
No pewnie że będziesz walił po skinku ale może jakimś cudem przetrwa :) w końcu będzie miał warda na 5+ :)
Czyli podsumujmy. Będziesz miał 6 Canonów przeciwko 7 Stegadonom? Tak naprawde to bitwa opierałaby się o to czy masz farta czy nie :). Bo:
1. Musisz zgadnąć odpowienią odległość (no dobra to raczej napewno ci sie uda)
2. Nie wyżucić misf.
3. Nie wyżucić misf. (chyba że wymieżyłeś w model)
4. Mi musi nie wyjść Ward na 5+ (powiedzmy że 1 ture go będe miał :) dajmy sobie tą nutke optymizmu)
5. Musisz trafić stedzia a nie załoge (1-4 na k6 bodajże)
6. Musisz nie żucić 1 na zranienie.
No i jak przejdziesz to wszystko to przydałoby sie jeszcze jakąś sensowną ilość wundów wklepać :). Jak dla mnie to dużo tych ale.
Tak że choć zdaje sobie sprawe z możliwości ustrzelenia monster truckow :P to i tak nie jest tragicznie i może i miałbym jakieś szanse.
Co do tego czy moge wystawić to moge. Zwykły stegadon to specjal a Ancient to Rare.
No pewnie że będziesz walił po skinku ale może jakimś cudem przetrwa :) w końcu będzie miał warda na 5+ :)
Czyli podsumujmy. Będziesz miał 6 Canonów przeciwko 7 Stegadonom? Tak naprawde to bitwa opierałaby się o to czy masz farta czy nie :). Bo:
1. Musisz zgadnąć odpowienią odległość (no dobra to raczej napewno ci sie uda)
2. Nie wyżucić misf.
3. Nie wyżucić misf. (chyba że wymieżyłeś w model)
4. Mi musi nie wyjść Ward na 5+ (powiedzmy że 1 ture go będe miał :) dajmy sobie tą nutke optymizmu)
5. Musisz trafić stedzia a nie załoge (1-4 na k6 bodajże)
6. Musisz nie żucić 1 na zranienie.
No i jak przejdziesz to wszystko to przydałoby sie jeszcze jakąś sensowną ilość wundów wklepać :). Jak dla mnie to dużo tych ale.
Tak że choć zdaje sobie sprawe z możliwości ustrzelenia monster truckow :P to i tak nie jest tragicznie i może i miałbym jakieś szanse.
Sześć cannonów + łuk z zasięgiem 36' i S6 trafiający Stedzia na 2+ (lub załogę) no i 2 fajnych magów którzy też mogą Ci nieźle nabrudzić. A czołg wcale nie będzie strzelać tylko wjedzie w Twoje Stedzie i rozsmaruje je na dinozaurzy pudding
Misf to szansa 1:6 (choć u mnie to chyba proporcje są odwrócone )
Czyli tak naprawdę to Ty musisz mieć fart Bo to Ciebie 1 satysfakcjonują bardziej (poza wardem oczywiście!)
Misf to szansa 1:6 (choć u mnie to chyba proporcje są odwrócone )
Czyli tak naprawdę to Ty musisz mieć fart Bo to Ciebie 1 satysfakcjonują bardziej (poza wardem oczywiście!)
In the name of the Emperor I order you to die!!!
Jak wszarżuje to zadaje D3 impact hity z S6 za każdy punkt pary, który wyda (max 5) + D3 za samą szarżę. Czyli 6D3 impacty z S6 Statystyka jest po prostu przeciw Tobie w tym starciu
W Twojej turze nie bije wogóle a Ty trafiasz automatem co jest ciut niebezpieczne (ale ranisz na 5+ a ja mam potem sv 3+)
W mojej następnej wydaję punkty i za każdy mam D3 impacty z S6...
Dżemik
W Twojej turze nie bije wogóle a Ty trafiasz automatem co jest ciut niebezpieczne (ale ranisz na 5+ a ja mam potem sv 3+)
W mojej następnej wydaję punkty i za każdy mam D3 impacty z S6...
Dżemik
In the name of the Emperor I order you to die!!!