[Turniej] Kajko i Kokosz - Wyprawa Śmiałków

Nawet zwykłe jezioro może być zdradliwe...

Łódzki Port Gier - cykliczny łódzki minikonwent

Moderator:Avalanche

Awatar użytkownika
orions
Szlachcic
Posty:836
Rejestracja:2008-06-17, 19:19
Lokalizacja:Łódź

[Turniej] Kajko i Kokosz - Wyprawa Śmiałków

Post autor: orions » 2011-02-27, 11:42

Zapraszamy serdecznie na turniej gry "Kajko i Kokosz - Wyprawa Śmiałków"!

Celem gry jest dotarcie na drugą stronę jeziora. W przemyślany sposób należy budować kładki z kamieni i pni drzew, które umożliwią dotarcie do celu. Gracze muszą starać się przewidywać plany przeciwników i odpowiednio na nie reagować. Każdy błąd kończy się mokrą kąpielą w jeziorze.

Gra nawiązuje do jednej z najpopularniejszych polskich serii komiksowych: Kajko i Kokosz. Gracze wcielają się w najdzielniejszych bohaterów komiksu i wyruszają na pełną emocji wyprawę. W grze występują: Kokosz, Hegemon, Łamignat, Wojmił, Dziad Borowy i Jarl Bjorn.

Zaczynamy w sobotę, 5 marca, o godzinie 14:00.

Na zwycięzców czekają nagrody :)

skobel
Arystokrata
Posty:1591
Rejestracja:2008-06-02, 22:15
Lokalizacja:Łódź

Post autor: skobel » 2011-02-27, 13:29

Reguły już sobie przyswoiłem i jestem w stanie, w sposób możliwie czytelny, przedstawić je każdemu.

Ośmiostronicową instrukcję można też pobrać ze strony: http://www.krainaplanszowek.pl/wyprawa-smalkow/
Chętnie zagram sesję...
zgłoszenia mejlem.

skobel
Arystokrata
Posty:1591
Rejestracja:2008-06-02, 22:15
Lokalizacja:Łódź

Post autor: skobel » 2011-03-04, 22:36

Ponieważ nagradzane będą trzy pierwsze miejsca w turnieju, a gra według zasad kończy się w momencie zakończenia 'wyprawy' przez jednego z nich- podczas turnieju stosujemy poniższe reguły wyłaniania zdobywców drugiego i trzeciego miejsca.
1. Wszystkie remisy w punktacji rozstrzygamy na korzyść gracza, które kolejka w ostatniej turze gry nastąpiła szybciej (osoba, która jest bliżej po lewej od pierwszego gracza wygrywa remisy).
2. Wbrew zasadom - gramy do końca danej tury ignorując wszystkie karty osób, które skończyły już grę. (Gracze zajmują kolejne miejsca w porządku przesunięcia pionka na ostatnie pola- siedzibę).
3. Gdy powyższa zasada nie ujawni zdobywców trzech pierwszych miejsc sprawdzamy, który z graczy ma w swoich zasobach więcej kładek w NIE swoim kolorze- pod warunkiem, że posiadają choć jedną taka kładkę. (Gracz, który nie ma żadnej kładki w cudzym kolorze nie podlega temu warunkowi wyłonienia kolejnych miejsc).
4. Gdy powyższa zasada nie ujawni zdobywców trzech pierwszych miejsc sprawdzamy, czy któryś z graczy ma czystą drogę do swojej siedziby (termin czysta droga oznacza - nieprzerwany ciąg kładek wiodących od bieżącej pozycji pionka gracza do jego siedziby nie zajętych przez pionki innych graczy). Krótsza ścieżka wskaże kolejnego zwycięzcę. Pionków nie przesuwamy, choć ruch taki mógłby zablokować trasę. Po postu sprawdzamy obecność wolnej drogi i liczymy kładki do przebycia.
5. Gdy powyższa zasada nie ujawni zdobywców trzech pierwszych miejsc sprawdzamy, który z graczy ma w swoich zasobach mniej kładek łącznie- niezależnie od kolorów.
Liczę, że takie zasady uatrakcyjnią ostatnie tury, gdyż widząc w ostatnim ruchu, że nie mamy szansy na zwycięstwo możemy liczyć na dalsze lokaty przebiegle manipulując układem pni (po pierwsze) i swoim aktualnym położeniem (po drugie) oraz wkładem w ogólne rozbudowywanie sieci kładek (w trzeciej kolejności).

Jestem ciekaw Waszych spostrzeżeń i otwarty na propozycje (szczególnie ze strony weteranów Wyprawy) zmian.
Ostatnio zmieniony 2011-03-04, 22:36 przez skobel, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ